banner1 banner1 banner1

15.02.2013

Беларускую вікіпэдыю не чытаюць: ні «тарашкевіцай», ні «наркамаўкай» 52

14:00, — Культура

Беларускую вікіпэдыю не чытаюць: ні «тарашкевіцай», ні «наркамаўкай»

Толькі 1,6-1,8 працэнтаў карыстальнікаў вікіпэдыі зь Беларусі чытаюць яе па-беларуску....

Комментарии

Ясь, 14:19, 15.02      -   +22   +  
Поисковые запросы всего лишь зеркало реального состояния белорусского языка в обществе. Скорее всего именно столько процентов сейчас постоянно говорят и читают на белорусском. 20 лет правления "белоруса" Лукашенко - могут закончиться полным уничтожением белорусского языка..
Ответить
Siarhei, 15:44, 15.02      -   +15   +  
Я разумею, што людзям, скажам шчыра героям, падабаецца тэма Беларусі, але трэба пісаць па беларуску на розныя тэмы, тады і наведнікаў стане болей.
Ответить
просто, 19:11, 15.02      -   +16   +  
Siarhei, 15:44, 15.02
Я разумею, што людзям.........
-----------------------------------------------------------------------
Не раз уже сообщалось публике, что решение и снятия проблемы малопользования беларуской мовой - есть!

Будут и пользоваться и уважать, будут учить и, - только после этих процессов начнут читать интересные материалы на мове... а не наоборот.
Телегу не надо ставить впереди лошади.

В чем же решение?
Решение состоит в том, чтобы множество (а их немало!) , желающих поднять статус мовы, приступило бы и настойчиво продвигало бы идею введения в законодательство Беларуси правовой нормы "одновременного совместного использования двух языков в каждом государственном документе" - во всем многообразии государственного делопроизводства.

В мире есть примеры такого подхода - в документе идут вместе два или даже три разноязыких текста, которые аутентичны по содержанию.

После пользования такой нормой в течение 2-3 лет, гарантированно сменится менталитет и состав чиновников, которые методом ротации будут заменены теми, кто овладеет мовой и пройдут переаттестацию.
Надо как-то отвлечь чиновников от набивания своих карманов :)

Мова встанет с колен, и мелодично зазвучит в народе.
Зауважают образованных и культурных людей, а не "псевдопроФФесиров-аКакадемиков" с грудями обвешанными значками, как Новогодние ЁЛКИ :)

Всё просто.
Надо быть гражданами, а не диванным быдлом.
Ответить
quo vadis, 19:24, 15.02      -   +9   +  
трэба не толькі размаўляць, думаць -
-- трэба рабіць

напрыклад, для беларускамоўнага інтэрнэту, вікіпедыі канкрэтна --
пісаць артыкулы для вікіпедыі, рэдагаваць-дадаваць-удасканальваць
-- і на, ўжо мадыфікаванай, "наркамаўцы"
-- і на "тарашкевіцы"
і на рускай/расейскай мове - артыкулы звязаныя з Беларусамі, з Беларусьсю
Ответить
Чегеварвар, 19:29, 15.02      -   +8   +  
Цікавая прапанова, і, мажліва, Вы маеце рацыю, але з Вашага паведамленьня я ніяк ня ўцямлю - вось мне, простаму беларускам Чегеварвару, што трэба рабіць і як "продвигать идею введения в законодательство Беларуси правовой нормы..."?
Куды пайсьці, што напісаць, у якую установу зьвярнуцца?
Нас насамрэч шмат, чаму-б не аб'яднаць высілкі?
Ответить
Дядя Саша, 21:49, 15.02      -   +5   +  
Не знаю как в Беларуси, но в России существуют законодательно закреплённые нормы законотворчества. Путей несколько. Может быть собрано определённое количество подписей граждан. Документ поступает на подготовку к внесению на рассмотрение в комиссии/комитеты Думы и, по завершении подготовки - на первое чтение(с голосованием). Если в первом чтении утверждается - доработки, второе чтение - подписание президентом. Другой вариант - через профильное министерство или одну из политических партий или аппарат президента/правительства. Можно дать поручение депутату, избранному по одномандатному округу. Можно инициировать также письмом президенту, через газету или при ежегодном общении президента/премьера с гражданами России.
Так что законных путей много.
Полагаю, что законотворчество Беларуси отличается. Тем не менее, лучше сначала изучить соответствующие законы и постановления страны. Не может быть, чтобы в Беларуси не нашлось грамотного юриста-правовика, заинтересованного в подъеме языка и знающего нормы. Заставьте, наконец, работать своих депутатов!
Ответить
Чегеварвар, 22:54, 15.02      -   +6   +  
Заставьте, наконец, работать своих депутатов!
==========================================
Дядя Саша, 21:49, 15.02, у нас депутаты не выбіраются, а назначаются. Бойкот выборам-2012, который устроили сами люди, свидетельствует о том самым лучшим образом.
Все остальные пути, предлагаемые Вами, - сбор подписей, обращение через профильное министерство (минкульт) - это, скорее, для партий и обществ. Подобных у нас много, и я с удовольствием бы помог им в этом. Но за последние годы подобных инициатив было несколько сотен (а может, и тысяч), и все они остались безуспешными - ну не может кремлевский резидент взять и разрешить то, что уничтожал почти два десятилетия.
Поэтому письма (п)резиденту будут настолько же "эффективны", как и все остальное.

Я начал некоторую "работу" в этом направлении, только с несколько другой стороны. Время покажет результативность.
Но мне хотелось бы СООБЩА добиваться права на наш родной язык.

А за внимание к этой теме - спасибо.
Ответить
Дядя Саша, 1:21, 16.02      -   +5   +  
Лукашенко -типичный ваш выкормыш. Кремлёвский резидент поступил бы с мовой так, как это принято у нас - разрешил бы. Собственно, в России во всех национальных автономиях в школах изучают родной язык. В пору моей школьной юности в Белорусской ССР предмет "Беларуская лiтаратура" был обязателен для всех. Во всех школах. Язык, как правило, не изучали только дети военнослужащих. Это понятно - их семьи бросали по гарнизонам СССР и всего Варшавского блока. Но судя по языковой рекламе от того же Самсунга, тема продвижения мовы от властей недалека, Другой вопрос, к какому из вариантов склонятся. Неужели до сих пор не создано какое-нибудь "таварыства аматараў беларускай мовы"?
Тот случай, когда и власти вряд ли были против, и толк мог быть. Кстати, насчёт "уничтожал" Вы не совсем правы - по сравнению с началом 1990-х мовы что в объявлениях, что в вывесках/рекламе, что в передачах по радио/ТВ стало заметно больше. Не так, как в Украине, но тем не менее. Желаю успеха!
Ответить
Вартовий_З_України!, 22:19, 15.02      -   +10   +  
ПОЯСНЮЮ. ДЛЯ МЕНЕ ЦЕ ДИВНО У ВАС ДВА КИРИЛИЧНІ ПРАВОПИСИ. ЦЕ СВАРИТЬ ВАС ЗУПИНІТЬСЯ, ЙДІТЬ НА КОМПРОМІСИ.
Вас спеціпально так розділили. Зрозумійте, ви не вороги. ВИ ЄДИНЕ ЦІЛЕ. У вас один ворог - Москва.
Ответить
Европеец, 12:52, 16.02      -   +4   +  
+
Ответить
Гражина, 14:20, 15.02      -   +19   +  
Не пагаджуся. Заўсёды шукаю на беларускай, нават калі першапачаткова цікаўлюся чым-небудзь на іншай мове. Рэдка, праўда, ёсць інфармацыя на беларускай.
Ответить
DC, 14:29, 15.02      -   +11   +  
в этом и проблема - мало информации. на русскому тоже не всегда хорошая информация. Я только на английском стараюсь читать. Но некоторые статьи лучше вообще на родном языке страны о которой данная статья. И гугл-транслейт в помощь
Ответить
Tехасский Резчик Бензопилой, 14:47, 15.02      -   +18   +  
Я сам в основном тоже по-русски читаю. Но есть такие статьи где все же лучше читать по-белорусски. Например, ВКЛ и все что связано со средневековой историей Беларуси. Вот там не будет написано через имперскую призму, на русском лучше не читать
Ответить
Не Вася, 19:10, 15.02      -   -2   +  
А чем на белорусском отличается?
Ответить
Техасский Резчик Бензопилой, 19:52, 15.02      -   +12   +  
Тем что для российской энциклопедии ВКЛ - это земли Западной Руси оккупированные летувисами-жмудами. Тарашкевица с этим не согласна
Ответить
Чегеварвар, 15:02, 15.02      -   +22   +  
На падставе нашых запытаў аналітыкі стваральнікаў пашуковых сістэмаў робяць высновы аб мэтазгоднасьці выкарыстаньня ў інтэрнэт-прасторы той ці іншай мовы.
Да, прыкладу, той самы Google-пашукавік зьбівае статыстыку, колькі запытаў адбылося на беларускай, ці колькі зваротаў адбылося да беларускамоўных старонак.
Потым на падставе гэтае інфармацыі ствараецца рэйтынг, якім карыстаюцца ўсе, ў тым ліку і оффляйнавыя кампаніі.

Той-жа вытворца зубной пасты піша на цюбіку 5 надпісаў:
AR па-армянску (для армянаў),
KZ па казахску (для казахаў),
UZ па-узбекску (для узбекаў),
UA па-украінску (для украінцаў),
RU па-расейску (для расейцаў і БЕЛАРУСАЎ(!))

Чаму? Ды таму, што МЫ САМІ не паважаем сваіх продкаў, здрадзіўшы іх мове. Мы не чытаем на ёй, ня робім на ёй запыты у пошуковых сістэмах, не гаворым.

Ці варта тады зьдзіўляцца таму, што нас лічаць баранамі, да якіх нават на цюбіку ня варта зьвяртацца на іх мове?!
Ответить
Mihas, 15:36, 15.02      -   +7   +  
Ні дадаць не адняць, што называецца.
Ответить
Ракшас, 20:40, 15.02      -   -3   +  
Чэгебарбару: "МЫ САМІ не паважаем сваіх продкаў, здрадзіўшы іх мове"
Чаго гэта вы за ўсіх гаворыце? Комплекс? А вашы продкі (бацька, маці, дзед) на якой мове гаварылі? А Вы іх паважаеце?
Ответить
Чегеварвар, 22:58, 15.02      -   +6   +  
Чаго гэта вы за ўсіх гаворыце? Комплекс? А вашы продкі (бацька, маці, дзед) на якой мове гаварылі? А Вы іх паважаеце?
============================================================
Ня за ўсіх, а толькі за тых, хто здраджвае мове продкаў. Прычым я досыць дэталёва абгрунтаваў сваю думку, каб паўтарацца. Калі што не паразумела - запытайцеся, не адводзячы тэмы гаворкі ў псіхалягічныя ці родавыя плыні.
Ответить
лицьвин, 18:19, 15.02      -   +3   +  
Згодзен з Гражынай. Так и ёсць. На жаль!
Ответить
шепелявый, 14:21, 15.02      -   +13   +  
А што тут каментаваць?! Нажаль я сам не заўсёды карыстаюса тарашкевіцай у вікіпэдыі, накромаўкай зусім не карыстаюся. Сумныя пачуцці ад прачытанага. Але такая рэчаіснасць.
Ответить
Aleg, 14:37, 15.02      -   +20   +  
Дадам, бо неабходна. Вялікі дзякуй тым, хто робіць вікіпэдыю беларускай.
Ответить
Грыф, 14:25, 15.02      -   +1   +  
Гэтыя працэнты або палічылі ў камісіі Ярмошынай, або грамадства канкрэтна захварэла на статыстыку.
Ответить
Чегеварвар, 14:36, 15.02      -   +10   +  
Толькі 1,6-1,8 працэнтаў карыстальнікаў вікіпэдыі зь Беларусі чытаюць яе па-беларуску
=================================================
Вельмі сумна, калі гэта - праўда. Нават па-ангельску і то больш - 7%.
І шукаць вінаватых вельмі проста. Гэта - не дзяржава зь яе чынавенствам і прэзідэнтам.
Бо калі ён (яны) пастаўлены манкуртамі - натуральна, што выконваць будзе манкурцкія загады. У чым яго (іх) вінаваціць? Яны проста добра й досыйь пасьпяхова робяць сваю справу па зьнішчэньні беларушчыны - тое, за што іх і цэняць крамлёўскія карлікі.
А што ЗРАБІЛІ МЫ САМІ, каб адраджаць беларускасьць?!

Таму вінаватыя - МЫ САМІ.
Пры нашым маўклівым ухваленьні у нас адбіраюць НАШАЕ, родненькае - тое, што і адабраць немагчыма ніўкога, акрамя беларуса.
Грошы можна адабраць, зямлю можна канфіскаваць, адняць шапку, сарваць з рукі гадзіньнік ці з шыі - залаты ланцуг, - гэта-ж рэчы, гэта - тое, што можна прадаць, памяняць, самому скарыстаць.
Але як мы дапусьцілі, што дазволілі адабраць у нас нашую МОВУ?! Хто мы пасьля гэтага?!
1,6 - 1,8% - вось адсотак сапраўдных БЕЛАРУСАЎ, ЛІЦЬВІНАЎ, проста ЛЮДЗЕЙ, што сябе паважаюць.
Астатнія - "тожэбеларусы" ці манкурты.
А якім правапісам карыстацца - гэта ўжо другасна.
Галоўнае - "чалавекам звацца".
Ответить
нашчадак рэвалюцыянера, 14:41, 15.02      -   +8   +  
Толькі 1,6-1,8 працэнтаў карыстальнікаў вікіпэдыі зь Беларусі чытаюць яе па-беларуску.
______________________________________________________________________________________
вось вам і сапраўдныя лічбы Беларускамоўнага насельніцтва- 1,6-1,8 АДСОТКАЎ(тарашэвіца)!!!!!!!
пакуль народ "змагаецца" з рэжымам на клавах, са словамі "мову мы падымем з попелу пасля перамогі над лукабандай" Мова захірэла і амаль знікла. а я упэунены, што гэта не дарма- толькі той народ карыстаецца мовай, які ведае і чце гісторыю і культуру, памятуе продкаў, ганарыцца мінулым і будуе будучыню. а зараз у народа другая зацікаўленасць- каб кілбаса пальцампапыколіпіханая не знікла з эураопта, бакц не падскокнуў і паліва не падаражала.
хто не верыць, хай запытаецца у знаёмых- чым адрозніваецца тарашэвіца ад наркомаўкі.
Ответить
Mihas, 14:42, 15.02      -   +5   +  
Трэба хаця б перакладам займацца. Сумна канешне.
Ответить
Галичина, 14:48, 15.02      -   +21   +  
Друзі, але вашу білоруську мову пора віддати під охорону ЮНЕСКО, як рідкісний i зникаючий.
Ответить
Гражина, 17:38, 15.02      -   +4   +  
Шановна Галичина!
Ви, будь ласка, слідкуйте уважно, що робиться з вашою мовою.
Я українську мову добре розумію, завжди спілкуюся тільки українською, коли буваю у вас, але я жодного разу не виказала своєї думки з приводу вашого останього закону про мови. Знаєте чому?
Тому що це є НЕ МОЯ СПРАВА.
На все добре!
Ответить
Чегеварвар, 19:33, 15.02      -   +6   +  
Шаноўная Гражина, 17:38, 15.02
Пан(і) Галичина, 14:48, 15.02 ніяк нас ня крыўдзіў і не абразіў, каб так раз'ятрана біцца тут.
Пагатоў ён мае рацыю - ЮНЭСКА зрабіла менавіта тое, што пан(і) Галичина прапануе.
Чаму такая Вашая рэакцыя?
Ответить
Гражина, 20:43, 15.02      -   +6   +  
Даруйце, але я маю ўяўленьне аб рыторыцы гэтага пана (пані) - гэта такое паблажлівае "вас жа, недасканалых, хтосьці павінен пашкадаваць, - і вам, няшчасным, ад гэтага" цяплей "і мне на нябёсах залічыцца". Я - беларуска, а не жабрачка або самадайка якая. Я маю права на павагу і я яе патрабую. Што не так?.
Ответить
Чегеварвар, 23:02, 15.02      -   +5   +  
Хіба толькі Вы маеце наўвазе нешта, што сп. Галичина падумаў(ла) )))
А нічога-ж благога не сказаў. Дык цяпер за думкі будзем валтузіць суразмоўцу? )))
Ответить
Гражина, 12:16, 16.02      -   +2   +  
Слухайце. Ня трэба тут адвакатаваньня кагосьці. Я ведаю, пра што ідзе размова.
Ответить
Чегеварвар, 18:11, 15.02      -   +11   +  
Шаноўны Галичина, 14:48, 15.02.
Вы трохі спазьнніліся: ЮНЭСКА яшчэ ў 2009 годзе надала беларускай мове статус "пад пагрозай зьнікненьня з планеты". Пагугліце - інфармацыі досыць.
Гэта адбылося на 15-м годзе кіраваньня лукакешкі - крамлёўскага стаўленьніка.
Таму спрыяў ягоны "рэферэндум" аб наданьні расейскай мове статус "другой дзяржаўнай".

Не рабіце нашых памылак - ні за якія нафту, каўбасы і іншыя маскальскія радасьці не пускайце іхнюю мову ў вашую дзяржаву, як бы ваш януковошч не вабіў.

Ответить
Mihas, 14:51, 15.02      -   +2   +  
Боты там (былі ва ўсякім разе) тупаватыя. Што на наркамаўцы, што на тарашкевіцы. Чытабельнае могуць адкаціць у радыкальную тарашкевіцу, якую большасць не ведае на пісьмовым граматычным ўзроўні, наркамаўку зрусіфікаваць. (артыкулы пра РТР-Беларусь, гісторыя зменаў)
Ответить
Чегеварвар, 15:04, 15.02      -   +6   +  
Толькі 1,6-1,8 працэнтаў карыстальнікаў вікіпэдыі зь Беларусі чытаюць яе па-беларуску
=================================================
Вельмі сумна, калі гэта - праўда. Нават па-ангельску і то больш - 7%.
І шукаць вінаватых вельмі проста. Гэта - не дзяржава зь яе чынавенствам і прэзідэнтам.
Бо калі ён (яны) пастаўлены манкуртамі - натуральна, што выконваць будзе манкурцкія загады. У чым яго (іх) вінаваціць? Яны проста добра й досыйь пасьпяхова робяць сваю справу па зьнішчэньні беларушчыны - тое, за што іх і цэняць крамлёўскія карлікі.
А што ЗРАБІЛІ МЫ САМІ, каб адраджаць беларускасьць?!

Таму вінаватыя - МЫ САМІ.
Пры нашым маўклівым ухваленьні у нас адбіраюць НАШАЕ, родненькае - тое, што і адабраць немагчыма ніўкога, акрамя беларуса.
Грошы можна адабраць, зямлю можна канфіскаваць, адняць шапку, сарваць з рукі гадзіньнік ці з шыі - залаты ланцуг, - гэта-ж рэчы, гэта - тое, што можна прадаць, памяняць, самому скарыстаць.
Але як мы дапусьцілі, што дазволілі адабраць у нас нашую МОВУ?! Хто мы пасьля гэтага?!
1,6 - 1,8% - вось адсотак сапраўдных БЕЛАРУСАЎ, ЛІЦЬВІНАЎ, проста ЛЮДЗЕЙ, што сябе паважаюць.
Астатнія - "тожэбеларусы" ці манкурты.
А якім правапісам карыстацца - гэта ўжо другасна.
Галоўнае - "чалавекам звацца".
Ответить
Ага, 15:10, 15.02      -   +5   +  
Тым не меньш раснйцы і там вядуць інфармацыйную вайну супраць беларусаў.
Ответить
Логик, 15:45, 15.02      -   +6   +  
Всё правильно. Статей на белорусском языке около 50000, на русском — более 900000. Да и полнота русских явно выше, чем белорусских. Вот люди и предпочитают русский вариант. Лично меня даже русский не всегда устраивает, часто читаю статьи на английском.
Ответить
Чегеварвар, 18:13, 15.02      -   +6   +  
Чытайце ўважліва - на вікі каля 100 000 артыкулаў на беларускай.
Ответить
сусiд, 16:47, 15.02      -   +6   +  
А что если перевести обе версии бел. языка на латиницу - может быть, тогда разница между ними уменьшится и их можно будет свести в один язык? На ленте.ру несколько дней назад была статья о том, что сербский язык переходит с кириллицы на латиницу. (Статью можно найти по подзаголовку "На Балканах кириллица стремительно выходит из моды").
Ответить
Чегеварвар, 18:30, 15.02      -   +5   +  
Шаноўны сусiд, 16:47, 15.02.
Вашае рашэньне часткова магло-б вырашыць праблему вымаўленьня мяккасьці зычных, але так званая "наркамаўка" - гэта ня толькі правапіс (напісаньне), але й адрозныя правілы вымаўленьня суфксаў і канчаткаў, унесеныя з мэтаю наблізіць беларускую мову да расейскай.
Таму, паўтаруся, Вашая прапанова толькі часткова вырашычь праблему, нарадзіўшы вялікую колькасьць новых. Гэта тое-ж самае, калі ў вікіпедыі украінскую мову, змовіўшыся, пісаць толькі на лацініцы.
Ведаеце самі, што будзе - ніхто на украінскую вікі заходзіць ня будзе.
А ўвогуле пераход на лацінку - не такі ўжо й цяжкі. Бо яна шмат часу і ў ВКЛ ужывалася, і значна пазьней - адно да пачатку 20 стагодзьдзя.
Ответить
1, 17:14, 15.02      -   +12   +  
Калі беларуская мова стане дзяржаўнай, я буду спакойны
Ответить
Чегеварвар, 18:15, 15.02      -   +12   +  
Шчыры дзякуй Руслану Равяку за яго тытанічную валанцёрскую працу.
Можа й я калісьці наважуся.
Дзякуй ўсім тым, хто ПРАЦУЕ.
Ответить
лекс, 18:26, 15.02      -   -3   +  
у власти аккупанты вот и всё, лука продаёт нас и проводит русификацию, а взамен финансы от кремлядей

сменим цыгана и поменяется ситуация, а вообще двуязычие это признак коллониальности и подчинения
Ответить
Дядя Саша, 22:10, 15.02      -   +6   +  
лекс, 18:26, 15.02
"а вообще двуязычие это признак коллониальности и подчинения"
********************
Объясните это Канаде (2 языка - английский/французский) или Швейцарии (немецкий/французский/итальянский). Научитесь писать "колониальность" грамотно - с одной "Л". И не порите чушь. Одноязычие есть ограниченность. При чтении простеньких детективов, скажем, на английском, Вы столкнётесь с французскими (для Великобритании и Канады), испанскими (для США) и латинскими выражениями. Хотя, судя по грамотности и стилю изложения мыслей, Вам иноязычное чтение вряд ли грозит. Соболезную.
Ответить
Чегеварвар, 23:24, 15.02      -   +11   +  
Одноязычие есть ограниченность.
=============================================
Примечательно, что лукавы царок усея Беларуси как раз-то и прививает беларусам эту самую одноязычную ограниченность, по своему образцу.
Так что Вы не правы, приводя в пример Канаду (возможно, и Швейцарию). В Канаде, к примеру, госслужащий получит место только в том случае, если в совершенстве владеет обоими. В Беларуси, как правило, чиновник получает место только в том случае, если говорит на трасянке. И чем хуже владеет языком, тем выше чин, звание, зарплата.
Есть беспринципные исключения (в виде тех, кто владеет четырьмя языками, но язык занят постоянным "лизанием", и потому им - не до языков), но это - исключения. А основная масса лукавых лакеев, в нарушение закона о языках, отвечают на обращения не на том языке, на котором получили письмо от заявителя. А если отвечают - то с могочисленными ошибками.
Как раз низкий образовательный уровень, которым Вы упрекаете собеседника, и есть главное свойство современного беларусского чиновника. С какой Канадой, Швейцарией или Ирландией можно равнять такую беспросветную темноту?!
Ответить
лариса, 12:43, 16.02      -   +5   +  
Лукавы царок усея Беларуси ,конечно,враг белорусского языка,но,кажется,это один из его многочисленных,лелеемых комплексов-сам языка не знает,признаться в этом стремно-значит,ату его.Но вот что сказать об остальных,я не чиновников и прочих имею в виду.Вот,например,здесь российские посетители хартии,думаю,все согласны,что язык гибнет и это плохо.А мои знакомые,простые беларусы-от пионера до пенсионера не видят в этом ничего,заслуживающего беспокойства.А по-моему,заслуживает беспокойства и тот факт,что на русском-то население не говорит.То,на чем говорит население даже городов(на примере Гомеля ясно видится)с каждым годом все дальше удаляется от норм русского.Вот и получается.что цветет и пахнет в Синеокой какой-то диковинный квазиязык,который и русскоязычных-то оскорбляет.Поэтому никакие двуязычные официальные документы тут делу не помогут.Конечно,начинать нужно с начала.с детей,с садика и со школ. И в таком случае,не могут родители сказать:"Я не хочу,чтобы мой ребенок учился белорусскому языку".Не хочешь-значит аттестат об образовании не получит твое чадо.Вот и все.Путь не быстрый,указом было бы скорее,но зато надежный.
Ответить
Nat, 21:19, 15.02      -   +11   +  
Я читаю. Явсегда читаю беларуский вариант. И сравниваю с английским и немецким. Истина где-то посредине. И мне стыдно за себя- моральную уродину, способную читать и понимать, но не думать на родном языке. Да будут прокляты мои преподы в школе и вузе, и Гос СМИ.
Ответить
Живаго, 23:27, 15.02      -   +6   +  
Нат, зачем себя вгонять в комплекс неполноценности? Наоборот, стоит себя похвалить за тягу к знаниям, да и начать потихоньку углублять эти знания, если хочется.
А при чем здесь самобичевание? Оно непродуктивно.
Ответить
Ракшас, 23:24, 15.02      -   +2   +  
Чэгебарбару: "Калі што не паразумела - запытайцеся, не адводзячы тэмы гаворкі ў псіхалягічныя ці родавыя плыні. "
__________
"не адводзячы тэмы" - як зразумець гэтыя словы?
Усё, што звязана з мовай - гэта якраз і ёсць частка нашай псіхалагічнай і родавай асновы. А некаторыя людзі (вы, напрыклад), перавялі ўсё, што звязана з мовай - у плоскасць палітычную, ды яшчэ даволі агрэсіўна. А такія справы, як мова - з'ява вельмі асабістая, ціску ці агрэсіі не выносіць. Я таму і пыталася пра вашях сваякоў. Ёсць у вас, напрыклад дзед-бабка, ці сваякі ў вёсцы? Што яны кажуць вам пра вашы намаганні?
Вы іх не паважаеце?
Ответить
Чегеварвар, 23:51, 15.02      -   +9   +  
Ракшас, 23:24, 15.02
Ёсць у вас, напрыклад дзед-бабка, ці сваякі ў вёсцы? Што яны кажуць вам пра вашы намаганні?
--------------------------------------------------------------
Гэта - занадта доўгая і асабістая гісторыя.
=======================================
Вы іх не паважаеце?
--------------------------------------------------------------
Паважаю.
======================================
А некаторыя людзі (вы, напрыклад), перавялі ўсё, што звязана з мовай - у плоскасць палітычную, ды яшчэ даволі агрэсіўна.
-------------------------------------------------------------
Угу. Я асабіста, палітычнымі рашэньнямі, прынятымі мной за ўвесь народ, пазбавіў дзіцячыя садочкі, школы, ПТВ, інстытуты, акадэміі, унівэрсітэты заняткаў на беларускай. Я асабіста перавёў усё ў палітычную плоскасьць, калі чую ў сваёй краіне "разговаривай на нарьмальнам изыке". Я асабіста вінаваты, што ў маёй краіне адной з умоваў правядзеньня тэндэру ёсьць дзіўнае "документация должна быть предоставлена на русском языке". Я асабіста перавёў усё на палітыку, калі чую "беларусскій язык - бедный язык" з вуснаў таго, каго беларускаі народ выбіраў дзеля абароны сваіх правоў, у тым ліку й моўных.
Тут за ноч не перапішаш, колькі я шкоды нарабіў сваёй мове "агрэсіўным стаўленьнем" і "пераводам у палітычную плоскасьць"!
-------------------------------------------------------------
Што дзіўнага, калі гэта выклікае агрэсію?
Скажыце паляку (летувісу, украінцу) "разговаривай со мной на нормальном русском языке".
Ага, да. Толькі не забудзьцеся - патарапіцеся папрасіць яго адказаць Вам не агрэсіўна.
Бо можаце не пасьпець.
Ответить
Чегеварвар, 0:49, 16.02      -   +6   +  
Цікавае ды трапнае супадзеньне - выйшаў зварот З.С.Пазьняка пад назваю "Забіць цмока". Зварот да БЕЛАРУСАЎ.
Вельмі глубокі ды трывожны артыкул, з болем за Беларусь і яе прыгажуню-мовачку:
=======================================================
"......Ёсьць дзьве дарогі ратаваньня Беларусі, якія павінны існаваць разам. Першая дарога – гэта палітычная барацьба, з мэтай ліквідацыі антыбеларускага рэжыму. Перад нацыяй аб’ектыўна і рэальна стаіць задача, кажучы вобразнай мовай фальклёра і кіно, “забіць цмока”. Чым хутчэй гэта адбудзецца, тым большыя шанцы вярнуцца да нармальнасьці.

Другая задача – гэта грамадзкі супраціў і падтрыманьне жывога існаваньня беларускай мовы. Гэтая задача пад сілу кожнаму беларусу – трэба гаварыць на роднай беларускай мове, і кожны дзень выхоўваць на ёй сваіх дзяцей.

Цяпер гэта не парада, не рэкамендацыя, а ўмова нацыянальнага выжываньня, катэгарычны імпэратыў паводзінаў беларуса, калі хочам застацца жыць у сваім доме, на ўзроўні культуры і цывілізацыі.

Тое рэпрэсіўнае антыбеларускае шаленства, якое разгортваецца ў апошні час, той зьдзек над Беларускім Бел-Чырвона-Белым Сьцягам, над беларускімі людзьмі, носьбітамі мовы і культуры, над беларускімі кнігамі, над Курапатамі і мартыралогам нацыі, над сьвятым імем і памяцьцю Кастуся Каліноўскага – усё гэта не таму, што сатрап нейкага баіцца ды хоча гарантаваць сабе бясьпеку ўлады (як некаторыя мяркуюць). Гэта ёсьць найперш расейская палітыка, якая робіцца рукамі Лукашэнкі ў Беларусі. Ідзе падрыхтоўка да ліквідацыі суверэнітэту нашай краіны, якая намечана на 2015 год, калі Расея зьбіраецца стварыць свой авантурны Эўра-Азіяцкі саюз, і Лукашэнка падпісаў гатовасьць да авантуры.

Пуцінскай гэбоўскай Расеі абходзіць, каб як наймацней духоўна, ідэйна і культурна раззброіць беларусаў перад 2015 годам, каб яны не скансалідаваліся на супраціў. Крэмль сьпяшае, цісьне на свайго сатрапа, і ён стараецца – робіць тое, што мы бачым.

Настае час узяць у рукі нашу першую і апошнюю магутную зброю – гэта нашу мову.

Беларусы, вяртайцеся! Вяртайцеся да нашай беларускай мовы!

Тыя, каго вучылі ў рускай школе, вяртайцеся да свайго, кідайце чужое, гаварыце па-беларуску, пачынайце з сёньняшняга дня, нават калі ў вашай памяці засталіся толькі два беларускія словы – “люблю Беларусь!”

Гаварыце іх. Паўтарайце іх кожны дзень, і вы пачуеце, што – “ўзаемна”.

Гаварыце ў сям’і, на вуліцы, у грамадзкіх месцах, у транспарце – усюды толькі па-беларуску, каб чулі і вучыліся дзеці. Чытайце кожны дзень у голас добрыя беларускія кніжкі, вучыце кожны дзень па-беларуску сваіх дзяцей.

Адварочвайцеся ад антыбеларускага рэжыму, не спадзявайцеся на яго, бо ён чужы, але Бацькаўшчына – свая. Зьберажэм яе для сябе праз нашу вялікую Беларускую мову. Пачынайма – і будзе жыць Беларусь!
Ответить
Европеец, 13:34, 16.02      -   +7   +  
У маскалёу' шмат мовау'? У Швэйцарыi яшчэ ёсьць рэтараманская мова, дарэчы. Немцы, мусiць, таксама абмежаваныя зь аднае моваю?
Ответить
 

Написать комментарий

Не будет опубликован

Комментарий будет опубликован после проверки модератором

          Новости партнеров






Погода в Беларуси

   25.04   26.04 
Брест Небольшая облачность+19
+9
Возможен дождь+18
+9
Витебск Солнечно+15
+1
Солнечно+16
+2
Гомель Солнечно+16
+3
Ясно+19
+6
Гродно Солнечно+18
+6
Небольшая облачность+18
+8
Минск Солнечно+16
+2
Ясно+18
+3
Могилев Солнечно+16
+1
Солнечно+18
+3

Курсы валют Национального банка

Валюта  24.04.14  25.04.14
EUR13 770,0013 790,00
USD9 970,009 970,00
RUB279,50279,50

Мнение


Умер-шмумер

Умер-шмумер

Ирина Халип

Еврейская кровь

Еврейская кровь

Евгений Липкович

Грешно смеяться над больными

Грешно смеяться над больными

Дмитрий Дашкевич

Диктатура — это всегда война

Диктатура — это всегда война

Наталья Радина

Скованные одним алтыном

Скованные одним алтыном

Владимир Халип



Вчера на сайте:

посетителей 390554
просмотров 2386313

пн вт ср чт пт сб вс
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Старая версия сайта

Конституция Республики Беларусь:

"Статья 34. Гражданам Республики Беларусь гарантируется право на получение, хранение и распространение полной, достоверной и своевременной информации о деятельности государственных органов, общественных объединений, о политической, экономической, культурной и международной жизни, состоянии окружающей среды..."

Подписка на рассылку

Введите ваш e-mail: