2 мая 2024, четверг, 21:37
Поддержите
сайт
Сим сим,
Хартия 97!
Рубрики
Комментарии 93
+132 +
вера, 19:29, 5.10

Чаму кожны народ сваёй мовай ганарыцца,а мы не-што мы за краіна такая? Адцурацца ад мовы-адцурацца ад долі! ВОСЬ і доля наша такая,за усе грахі павінны несці адказнасць.

Ответить
+128 +
Кнехт, 19:32, 5.10

МОВА - НАША СІЛА!

Ведаеш ты, як і я:
Наша мова - сІла!
Акрамя, што маскаля
І Лукі - дэбіла!

Іх задача - прыгнятаць.
Нам - на мове размаўляць!

Ответить
+87 +
шукаем логікі, 20:11, 5.10

дзякую, Кнехце! Вашы вершы - такое задавальненне! - канцентрацыя таленту! - і патрыятызм, і гумар, і вялікі сэнс у некалькіх словах!, і актуальнасць!
ПЛЁНУ!!!! ЗДАРОЎЯ!!!! ДОЎГІХ ГОД!!!

Ответить
+83 +
Кнехт, 20:20, 5.10

Дзякуй і Вам - за станоўчую рэакцыю. ;)

Жыве Беларусь!

Ответить
+76 +
шукаем логікі, 11:47, 6.10

- ЖЫВЕ!!!

Ответить
+50 +
Мова, 20:20, 5.10

Кстати. У белорусов, украинцев и словаков- одно слово ДЗЯКУЙ. У чехов может тоже?

Ответить
+45 +
oli, 20:47, 5.10

да, декуи. очень много похожих слов с беларусским языком

Ответить
-3 +
Tatiana, 0:37, 6.10

У чехов d

Ответить
+75 +
Михась Шэндзик, 20:40, 5.10

2Кнехт. Вершы твае , нам да спадобы, радуюць сэрца ,....и шлях да свабоды.Прывитанне .Так доуга маучау?

Ответить
+43 +
1, 20:44, 5.10

У палякаў таксама.

Ответить
+62 +
Ага, 9:54, 6.10

І данкэ ў немцаў, беларусы - эўрапейская нацыя, толькі зараз пад акупацыяй.

Ответить
+7 +
яуген, 18:06, 6.10

а таксама thank па-ангельску

Ответить
+84 +
Толік, 20:47, 5.10

Наша мова - больш чым мова
гэта "нож" у сэрца ворагу ЛІТВЫ (Беларусі)

Нацыянальная Дэмакратыя мае ўзяцца і падкрэсьлена і мэтанакіравана прасякнуцца Роднай мовай: размаўляць, пісаць і "сьніць на ёй сны."

Гэта на самай справе і па-сутнсьці, ёсьць "байкот сатанінскага плана" Калгашэнкі (і яго фундаменту-маскаля) - дасьць нечуваную сілу нацыянальнай дэмакратыі і - ўвыніку - ПЕРАВАГУ сацыяльна-палітычную.

Наша мова - гэта пятля для маскаля ў ЛІТВЕ (Беларусі).

Ответить
-47 +
dima, 8:18, 6.10

если наш язык -петля для москаля,зачем тогда советы разговорный бел.язык довели до ранга литературного? Логика какая то не логичная

Ответить
+43 +
Толік, 10:20, 6.10

Не трэба легенд пра саветы. Саветы - гэта праект не маскаля...
Удасканальце сваю лёгіку, "таварышч."

Ответить
-48 +
dima, 11:03, 6.10

какая же это легенда? современный Лит.язык белорусов был создан при ссср.Это ж на поверхности...А что при Хрущёве? А что было при Брежневе? Обязательное изучение мовы и литературы в школах.Так вы против урбанизации?

Ответить
+68 +
Ага, 11:23, 6.10

Нашая мова існавала ў часы , калі вы жылі на беразе Моськвы-ракі на ёлках і грызлі шышкі. Вас дурней шчэ Федаровіч друкаваць вычыў(літары, якімі ты зараз карыстаешся), за што вы яго забіць хацелі назваўшы "колдуном". Не трэба ля ля.

Ответить
-51 +
Lis, 14:02, 6.10

Это ты про Фёдорова что ли? Про то, что он - Федорович, могут утверждать такие же колхозники от истории, что и те, которые называют Христофора Колумба Колумбевичем...
Ну и, если что, берестяные грамоты на Руси были задолго до того, как твоих предков из болот вытянули.

Ответить
+30 +
яуген, 18:23, 6.10

это ты про Ладогу что ли?
так даже ваш академик Янин подтвердил что язык на этих берестах близок к польскому а после проведения генетических исследований жителей России этих региононов оказалось что славянских генов там только 5 %
есть такая наука топономика а Ладога Муром Москва Тула и другие названия городов рек озер России за Псковом Смоленском Брянском сплошь финские либо татарские
А Федоровича из Баранович не тронь маскалик а то можешь по и е-чку получить

Ответить
-25 +
Lis, 20:54, 6.10

"так даже ваш академик Янин подтвердил что язык на этих берестах близок к польскому а после проведения генетических исследований жителей России этих региононов оказалось что славянских генов там только 5 %"

То есть, по-твоему, грамоты писали новгородские поляки, у которых "славянских генов там только 5 %"? Вот такой кашей и забивают сами себе головы, а потом обижаются на "исторические несправедливости".

"есть такая наука топономика"

Отлично, перечислим тюркские названия населённых пунктов в современной Беларуси: д.Татарцы, д.Татарка, Ждановичи, Шабаны, Асаново, Аминовичи, Аскерки, Чаусы, Орда, Гамзичи, Сандыковщизна и мн. др.

И напоследок: не грози незнакомому человеку через интернет, быдляниковская душонка, ведь нарвёшься когда-нибудь в реалке, может быть и на меня.

Ответить
+5 +
Толік, 9:23, 7.10

Ганцавічы, Карэлічы,...
таксама, "цюркскія"?

Ответить
+36 +
Просты беларус, 12:47, 6.10

Прыгадайце калi пачалi сваю творчасць Купала, Колас цi М. Багданович? НапэЎна пры Брэжневе? Паслухаць вас, дык не толкi "Лит.язык белорусов был создан при ссср", але i прыватна беларусы.
Нейкi прымус, якi адчуваецца у словах "Обязательное изучение мовы и литературы в школах", нiкога не павiнен уводзiць у зман:.шматлiкiя дзецi расейскiх вайскоЎцаЎ мову нiколi не вывучалi.i адносiлiся да яе здеклiва. Як i iхныя бацькi. "Обязательное изучение" - гэта насамрэч фiгавы лiсток пад якiм у гэтых дзеячоЎ хавалася i хаваецца хлусня. Пытанне якое ты ставiш на прыканцы сайго паста: "Так вы против урбанизации?" -павiнна, на твой погляд падкрзслiць "вясковасць" цi "калхознасць" нашай мовы. А я лiчу, што расейцы i "урбанизация" суадносяцца памiж сабой, як словы "каналы" i "каналiзацiя".
Чэхi, славакi, палякi таксама славяне i на сёння наш адносiны больш цёплыя i чалавечныя.

Ответить
+57 +
Толік, 13:32, 6.10

Яшчэ раз:
САВЕТЫ - ГЭТА НЕ-РУСКІ ПРАЕКТ!
Рускія на такія інтэлектуальныя сама-падкопы і сама-развал не былі здольныя. (Чытайце публіцыстыку, хаця б, Дастаеўскага, 22 - 24 том).

А Мова наша - яна такая ж старажытная як і мы самі...

Ответить
-45 +
dima, 13:39, 6.10

проект то не русский,но проектировщикам досталось по полной..Это на будущее тем,кто ставит на развал России

Ответить
+50 +
Шэры Воўк, 10:39, 6.10

Я б не казаў, што менавіта саветы ўзьнялі беларускую мову. Тое, што не заміналі, спрыялі, гэта так, але нельга сказаць, што менавіта саветы гэта зрабілі.
Вельмі проста. Саветам як паветра была неабходная бачнасьць інтэрнацыяналізму, прывабнасьці савецкай идэалёгіі для народаў, што ўваходзілі ў склат СССР, таму яны не заміналі яе развіццю. Але паглядзіце што адбылося ўжо пры Хрушчове і пазьней.
Татальная ўрбанізацыя і русіфікацыя беларусаў. Новага чалавека - савецкага чалавека пачалі ляпіць менавіта з нас.

Ответить
+66 +
Ага, 11:30, 6.10

Добра паспрыялі - усю інтэлігенцыю ў Курапатах у патыліцу пастралялі. Мо ім шчэ дзякуй сказаць?

Ответить
+40 +
rasta, 11:47, 6.10

Тактыка саветаў была падзелена на дзве фазы: спачатку ў краінах, далучаных да саветаў, праводзілася палітыка так званай "карэнізацыі", пры якой першапачаткова падтрымлівалася мясцовая нацыянальная культура, каб народ лепей успрымаў ідэі камунізму (20-я гады ў Беларусі). За гэтым шла другая фаза, перыяд вынішчэння нацыянальных эліт, інтэллектуалаў, навукоўцаў, пісьменнікаў. У гэты час беларусам навязваецца эрзац беларускай мовы - "наркамаўка", тое што вы называеце савецкай літэратурнай беларускай мовай, якая была максімальна набліжана да расейскай. У 30-я гады было забіта шмат навукоўцаў, якія складалі слоўнікі беларускай мовы на падставе жывой, існуючай мовы, напэўна, таму што яна не была падобная на наркамаўку. Потым і гэтая мова павінна была саступіць месца расейскай, як агульнасавецкай.
Дарэчы, да гэтага часу ў беларускіх ВНУ цяжка падтвердзіць тэму звязаную з даследаваннем беларускай мовы, акрамя таго, небяспечна на вуліцах Мінска размаўляць на мове, пытанне: cui bono? каму гэта выгадна? Каму замінае беларуская мова?

Ответить
+58 +
ЯДвига, 21:37, 5.10

Можа, i не дзiуна, што чэскi рэжысер адчувау сябе у нас так утульна. Я ужо пiсала год таму, што прафесар з Чэхii мне растлумачыу: апошнiя генетычныя аналiзы сведчаць, - у чэхау i беларусау аднолькавыя каранi. I нават есць больш падрабязныя даныя: продкi чэхау калiсьцi з,яулялiся адным з плямен, што жыла пад Пiнскам, а потым перасялiлася на Захад.

Ответить
+56 +
№Х, 22:06, 5.10

Нездарма Вітаўта запрасілі, быць каралём Чэшскага Каралеўства 1420 – 1423 гг

Ответить
+48 +
Ага, 9:56, 6.10

Нездарма літвіны дапамагалі гусітам у вайне за незалежнасць.

Ответить
-26 +
Alex, 22:20, 5.10

Калі ўсе чэхі такія, як Отакара Шмідт на фотаздымку, то сапраўды, у беларусаў і чэхаў аднолькавыя карані.

Ответить
+11 +
Алик, 22:43, 5.10

А некоторые руководящие товарищи утверждают, что наши кровные братья - мордва и татары к востоку

Ответить
-11 +
Alex, 23:19, 5.10

Не толькі з ўсходу. Яшчэ - з поўдню.

Ответить
-13 +
Alex, 23:26, 5.10

З Крымскага ханства

Ответить
+69 +
вера, 23:33, 5.10

Наша мова цудоуная,мелагучная,трапная, Як толькі я прыязджаю ва Украіну,мае сябры патрабуюць маёй мовы,і я гэтым вельмі ганаруся.

Ответить
+67 +
неўра, 23:54, 5.10

ЯДвига, дык так яно і ёсьць. Гэта і не навіна нават. І чэхі, і сэрбы ('сябры'), і харваты ('хавраты' ... узгадайце: 'хаврошка') -- яны ўсе перасяліліся на захад з тэрыторыі сучаснай Беларусі. Заходнія славяне -- нашая кроўная супольнасьць. Скажу яшчэ, што і мовы нашыя пра гэтае яскрава сьведчаць: чэская мова нават бліжэй да беларускай, чым польская.

Ответить
-63 +
dima, 8:23, 6.10

правильно..У сербов даже такая пословица есть...На небе Бог,а на земле Россия

Ответить
+70 +
Ага, 11:25, 6.10

Не ведаю што там у Сэрбіі, але ў Беларусі бачу расейскі канцлягер.

Ответить
-54 +
sasha, 12:36, 6.10

как колбасит то их...

Ответить
+2 +
реалист, 21:43, 7.10

Это вас колбасит-У России все соседние территории исконно русские.Исконно русские беларусы,украинцы,чеченцы,калмыки,башкиры...И по традиции всех от кого то освобождали.И по традиции вас не любят(много кровушки инородцев пролили), как не любят америкосов с их демократией.Какое дело до языка соседей? Беларусам абсолютно фиолетово,на каком языке и как говорят в соседней стране.

Ответить
+67 +
Вольга, 6:44, 6.10

Шчыра дзякую, спадар Шмідт, за такія цеплыя словы пра нас і нашую. мову. Калі я пачала вывучаць чэшскую мову, таксама адчула, як яна падобная да нашае. І у Чэхіі я таксама адчуваю сябе як дома, калі там бываю.

Ответить
+68 +
гэта яшчэ ня золак, 9:53, 6.10

Так. наша мова - адна з прыгажэйшых моваў свету, толькі доля ёй выпала пакутніцкая. Хто толькі не рабіў яе заложніцай сваіх амбіцый. Цяпер вось на вачах усіх (як быццам так і трэба) яе чарговы раз калечаць хто на заходні, хто на паўднёвы манер.Ура, товарищи?

Ответить
-54 +
sasha, 10:22, 6.10

один из красивейших...Каждый кулик хвалит своё болото,да и как язык может быть наикрасвнейшая,будь то английский,либо русский? Не представляю себе,чтобы так сказали англо-саксы об английском или русские о своём...Только укранцы и белорусы уверены в наикраснейшевсти своих мов

Ответить
+66 +
panenka, 11:27, 6.10

А вы оказывается своего языка - как и своих литераторов - которые расхваливают
русский на всех углах - и не знаете ! А как же - " Великий и могучий русский язык " ?
И вот вам цититы ваших российских авторитетов :
Карамзин Н. М.
"По отношению каждого человека к своему языку можно совершенно точно судить не только о его культурном уровне, но и о его гражданской ценности ".
Паустовский К. Г.
"Истинная любовь к своей стране немыслима без любви к своему языку".

Ответить
-64 +
sasha, 13:24, 6.10

Любить свой язык надо,но говорить что он наикраснейший могут только носители искусственных языков

Ответить
+9 +
реалист, 3:53, 7.10

Ну а как же великий и могучий?Следуя Вашей логике-искусственный.

Ответить
+62 +
Ага, 11:28, 6.10

Дык маскалі увесь час бахваляцца сваім ардынскім койнэ(русскій нога). "Да" - цюркскае неславянскае слова.

Ответить
-45 +
Lis, 14:51, 6.10

Ты бы лучше установил происхождение исконно белорусского слова "хата", "лингвист". Про тюркское происхождение слова "да" - это нечто феерическое.

Ответить
+9 +
неўра, 18:37, 6.10

па-ангельску - hut
па-нямецку - H

Ответить
-54 +
Lis, 14:56, 6.10

Белорусское слово "Хай" - “пусть” (например, хай жыве Беларусь) имеет отношение к кабардинскому "хъэй" - “хотеть”.

Ответить
-45 +
Lis, 17:29, 6.10

Рух, бугай, сякера, кут, кат, хата, тата, каханы и мн. др. - тюрские слова

Ответить
+24 +
rasta, 21:46, 6.10

Прабачце, у вас- лінгвістычная адукацыя, ці вы проста з "метадычкі" перапісваеце?

Ответить
+29 +
гэта яшчэ ня золак, 11:41, 6.10

sasha, а Вам хацелася б, каб гэта было не так? Я ў сваім каментарыі ўзняў надзённае пытанне, аднак Вы гэтага не заўважылі. А калі наконт прыгажосці, то мовы можна параўнаць са спевам прозных птушак. Параўнайце спевы салаўя і вароны і Вам стане зразумела, што я меў на ўвазе.

Ответить
+73 +
шукаем логікі, 11:46, 6.10

на пачатку 70-х юнеска прызнаў пызнаў італьянскаю і нашу мовы - самымі мелагучнымі ў свеце!

Ответить
-67 +
sasha, 13:21, 6.10

Не сочиняйте... самымі мелагучнымі ў свеце!-укр.мова...Кто быстрее?

Ответить
+26 +
rasta, 11:52, 6.10

А как же "великій и могучий"? Что он такое могёт, что другие не могут?

Ответить
+74 +
йцук, 12:33, 6.10

Русские считают беларуский язык диалектом русского , и как с такими людьми
можно по-хорошему общаться ?

Ответить
-54 +
foma, 13:35, 6.10

ты не прав...Русские считают бел.язык искусственным,который они не понимают ,в отличии от трасянки,которая хорошо понятна

Ответить
+28 +
Кент, 13:13, 6.10

Ага ещё один Саша Димин друг "На небе Бог,а на земле Россия")))))))

Ответить
+81 +
Шэры Воўк, 10:50, 6.10

Хартыя, калі-ласка, больш артыкулаў на мове! Не забываемся хто мы ёсьць і дзе нашыя карані!
Хартыйцы! Пішам камэнты па-нашаму і нічога, што спачатку будуць памылкі. Мэта - пабольшыць колькасьць жывых носьбітаў нашай цудоўнай мовы. Зьнікне яна - зьнікнем і мы.
Будзе жыць мова - будуць жыць і беларусы. І тады ніякія узурпатары не зацягнуць нас ні ў якую Азію.

Ответить
-83 +
foma, 13:01, 6.10

Почему белорусы, выбирают русский, добровольно отказываясь от своего языка?

Может быть причина в том, что это не их язык, и, что последние сто лет белорусам навязывали что-то искусственное и чуждое им?

Ответить
+44 +
Grandma, 18:33, 6.10

Прочитав комментарии Фомы, захотелось ответить на вопрос, почему же белорусы "добровольно" отказывались от своего языка. Дело в том, что когда пришли к власти товарищи коммунисты, то самых передовых и активных посылали по окраинам "поднимать сознание" народа. Как поднимали рассказывать не надо, но народ понял одно: хочешь стать кем-то, пожалуйста, говори на русском языке. Самые хваткие смекнули, стал говорить, как товарищ - будешь своим... Вот так по-тихонечку, сначала трасяночкой, потом чище заговорили уже НАШИ начальники. Выехал в город, а там... основная масса говорит по-русски, а я что хуже? Я тоже городской - получи трасянку... А чем выше Начальник, тем сильнее он не любит язык своей страны, он только ругается на нем- вот что грустно, Фома. И кто потом из руководства будет говорить по-белорусски? Он же сразу становится автоматически "не городским", верно, Фома?

Ответить
+75 +
Не русский, 13:36, 6.10

foma, 13:01, 6.10, в точку ! Только не сто лет, а почти 200 им втюхивают чуждое им: русский язык и менталитет. Да и не только беларусам они пытались привить любовь к нему. Да как только дали ногой под зад из некоторых республик , тактика изменилась. Сейчас они с удовольствием сдают экзамены на знание латышского, литовского и эстонского . Вопрос, что делать с людьми, которые сидя за твоим столом, кладкт ноги на стол?

Ответить
-59 +
foma, 16:20, 6.10

не получится... Даже у тебя плохо получается,пишущему по-русски,а будите шашкой махать,как Позняк,так лука2 нам обеспечен и конца и краю этому не видать

Ответить
+62 +
Не русский,, 17:08, 6.10

Всё у нс получится! А пишу на русском, чтобы ты понял foma. он же sasha, он же dima или троль обычный.

Ответить
-50 +
foma, 17:25, 6.10

скажите,пожайлуста...А что консервативной деревне,говорящей на трасянке возможно навязать? Они на ней веками говорят и будут её использовать ещё столько же,ибо она естественна и гармонична .Такого нельзя сказать о бел.языке.Прибалтийские языки здесь не катят,ибо они использовались активно в быту и раньше и доказали своё право на жизнь

Ответить
+86 +
шукаем логікі, 14:06, 6.10

яшчэ адзін аспект - пры саветах большасць кіруючых пасадаў на ўсіх узроўнях сацыяльных і палітычных лесвіц займалі прышлыя, прысланыя з масковіі кіраўнікі, якія, само сабой , мелі лепшы ўзровень жыця - што падсвядома фарміравала ў мясцовага абывацеля прамую сувязь мова-кіруючаекрэсла-багацейшае жыццё-культура... гэта адзін з матэрыяльных стымулаў адмовіцца ад мовы
і галоўнае
ў школах бсср выкладанне ўсіх школьных дысцыплін вялося на рассейскай мове і родная мова толькі на ўроках, колькасць якіх была роўнай колькасці гадзін замежнай мовы, ПАДРУЧНІКІ! па ўсіх школьных "навуках" - на расейскай!
ў 75-76 гадах ва ўкраінскіх крамах можна было набыць "Шчодзеннік" (дневнік) , але скажыце хто небудзь бачыў беларускі Дзённік у тыя часы?
і галоўнае - настаўнікі - на настаўніка беларускай мовы ішлі ўжо тыя хто не здоляў больш нікуды патрапіць - я ведаю жанчыну якая, амаль 20 год выкладае мову ў гомельскай школе - не ведаючы мовы!
гэта толькі 3 пункты з шматлікіх прычынаў вынішчэння...
тое што адбываецца зараз - планамернае і наўмыснае непрыкрытае вынішчэнне дык гэта вядома ўсім і не толькі таму, што галоўны лайдак не ведае ніякіх моваў, а ведаць больш за яго "прыдвортым"" не рэнтабельна"...а яшчэ і таму, што мова даравана нам Богам таму і ненавісна так служкам сатаны!
па колькасці каментараў - відаць што спадзьвіжнікі ёсць! і мова жыве, значыць і Жыве Беларусь! а той хто карытаецца мовай - валодае шчасцем!

Ответить
-69 +
foma, 16:53, 6.10

С приходом к власти в 1991 году потомков панских холопов, началась новая чехарда с языком. Опять изымались «русизмы», вводились какие-то непонятные слова, производные от польского и английского языков. Эта чехарда прекратилась после выборов 1994 года - народ устал от националистов.
Но обиженные радетели словесности продолжают и сейчас подпольно реформировать язык. Уже появился «неофициальный белорусский», на котором они общаются между собой на тусовках и в интернете. Постепенно он превращается в непонятную для белорусов тарабарщину. Анекдотичная история случилась со словом «еврей». Она очень показательна.
По простому, и без всяких оскорблений, белорусы называли евреев «жидами». Это слово пришло к нам из Польши и Германии вместе с переселившимися оттуда евреями. С этим названием евреи без всяких обид мирно жили рядом с белорусами сотни лет. После революции слово «жид» заменили, на якобы, белорусское – «яурей». Ладно, заменили так заменили. Но после 1991 года наши «свядомые» усмотрели в этом слове «русизм», и придумали «габрей» - производное от английского названия иврита – «гиброу».

Ответить
+40 +
неўра, 19:43, 6.10

Добры прыклад таго, як працавала русіфікацыя беларускай мовы, падалі вы, foma. "Яўрэй" -- гэта сапраўды беларускае вымаўленьне расейскага слова "еврей".

Ответить
-36 +
foma, 22:15, 6.10

взяли бы уже от английского «джуиш», но тогда бы получилось изначальное – «жид». А так нашим националистам нельзя – не политкорректно. При этом они не подумали спросить самих евреев – нравится им так называться или нет.Вот так получается со всем, что делают белорусские националисты. Да и национализм их какой-то странный – ненависть исключительно ко всему русскому

Ответить
+22 +
Josa, 0:58, 7.10

Sasha,eto ty,glavnyj istorik strany?!

Ответить
+25 +
реалист, 4:52, 7.10

Извините-от холопа слышу-только в России собственный народ был рабом(крепостное право).Россия,как монстр уничтожила культуру даже своих "малых"народов.Кстати,евреи переселялись не только из Германии(ашкенази),но из Хазарии(караимы).По дореволюционному словарю В.И.Добровольского("Словарь русских фамилий , прозвищ,имен"),слово мордвин означало в 17 веке "последователь Мордухая". О замене ПОСЛЕ РЕВОЛЮЦИИ слова "жид" на "яурэй"-
в Российской империи это было практически нарицательным названием.Нельзя же было товарищей Трокого,Бухарина,Зиновьева,Каменева и др.называть жидами.

Ответить
-26 +
Alex, 10:43, 7.10

только в России собственный народ был рабом(крепостное право)
-------------------------
Россия действовала по примеру своего соседа - Речи Посполитой

Ответить
+4 +
Реалист, 21:56, 7.10

НЕ,толькi у Расеi людзьмi гандлявалi як скацiнай.

Ответить
-33 +
гэта яшчэ ня золак, 19:48, 6.10

мы разрушим до основанья. Ня ўсе прыхільнікі перамен ставілі і ставяць на мэце грамадскае дабро. Сярод іх ёсць і такія, якія на хвалі гэтых перамен у мутнай вадзе непазбежнай сумятні паставіў на дасягненне сваіх эгаістычных мэтаў У гэтых людзей не хапае часу каб сесці і вывучыць працэс фармавання норм беларускай літаратурнай мовы, спецыфіку літаратурнай мовы як такавой. Затое цераз край эгаізму і запалу. Гісторыя паўтараецца,такія апантаныя ідэяй змагары ўжо былі ў нашай гісторыі. Гэта камсамольцы 20-х гадоў. маўляў, раз дэмакратыя. значыць у нас адны правы і ніякіх абавязкаў.У выніку наша шматпакутная мова, перажыўшы русіфікацыю, затым паланізацыю, цяпер ва ўгоду амбітным выхадцам з нашай паўднёвай суседкі паступова ператвараецца ў мясцовы варыянт украінскай мовы. Па змоўчанні было вырашана, што нематываванае насычэнне беларускай мовы ўкраінізмамі служыць высакароднай мэце аддалення беларускай мовы ад рускай.Аднак паўстае пытанне: чым лепш за русіфікацыю беларускай мовы яе ўкраінізацыя? Працэс гвалтоўнай украінызацыі нашац мовы закрануў не толькі лексіку і граматыку, але і сінтаксіс.Маўчым?

Ответить
+43 +
Зоя, 19:57, 6.10

foma, 16:53, 6.10
С приходом к власти в 1991 году потомков панских холопов, началась новая чехарда с языком. Опять изымались «русизмы», вводились какие-то непонятные слова, производные от польского и английского языков. Эта чехарда прекратилась после выборов 1994 года - народ устал от националистов.
--------------------------------------------------------------------------------------
Народ устал от идиотов, хамов, неучей, наглецов, дуроломов, а некоторые - от ваших лингвистических "познаний". Между прочим, в русском языке - более 25 тысяч иностранных слов, заимствованных из других языков. И шо мы будем с этим делать? Назовем русский язык искусственным? А по поводу непонятных слов- для чего толковые словари существуют ?

Ответить
-25 +
гэта яшчэ ня золак, 23:41, 6.10

Зоя: хто пачынае грубіць, той не мае рацыі. Мова - наш агульны здабытак. Таму кожны мае права клапаціцца аб яе лёсе. раз ваш апанент так лічыць, значыць дыму без агню не бывае.Любое запазычанне павінна быць выклікана ўнутранымі патрэбамі мовы, яно павінна ўзбагачаць мову, а не перагружаць і не ўскладняць яе.Празмернае захапленне запазычаннямі - праяўленне комплексу непаўнацэннасці народа. Адваротная з'ява - пурызм - абсалютызацыя выключнасці сваёй мовы, імкненне адгарадзіцца ад усяго замежнага, што толькі на шкоду грамадскаму прагрэсу. З цягам часу мова пазбаўляецца ад усяго штучна навязанага ёй, усяго таго, што не было выклікана патрэбамі камунікацыі. Наша мова, як і мы самі, апынуліся ў апошўнія дзесяцігоддзі ў складанай жыццёвай сітуацыі.Таму навейшыя тэндэнцыі ў развіцці мовы павінны быць у цэнтры ўвагі нашай інтэлігенцыі, усяго грамадства. Пра іх павінны гаварыць усе.

Ответить
+51 +
неўра, 20:02, 6.10

Усе, хто ірве на сабе рюсскую рюбашку, як ні спытаесься, дзе ягоныя карані, ён, падумаўшы, абавязкава прыгадае, што сярод продкаў ягоных былі удмурты, мардвіны, татары, калмыкі, башкіры, казакі, нават украінцы ці беларусы, хоць бы і малдаване з баўгарамі...
Напрошваюцца высновы: русскія -- гэта тыя, хто ў свой час здрадзіў сваім кроўным культурам, мовам. Той, хто забыў, хто ён такі і адкуль ягоныя каран,і -- гэта і значыць - "русскій". Зброд манкуртаў -- гэта і ёсьць расейская культура. Русскія аднойчы здрадзілі сваёй угорскай культуры, прымазаўшыся да славянаў. Цяпер яны здраджваюць цяперашняй, некалі нацягнутай на сябе славянскй культуры, і цягнуць да сябе зноў культуру таго, каму моцна зайздросьцяць -- амерыканскую. У мову цякуць ангельскія словы, у культуру - музыка, адзеньне, спосаб мысьленьня, лад жыцьця, формы вядзеньня бізнэсу -- усё, усё крадзецца ў амерыканцаў. Не здзіўлюся, калі яны абвесьцяць сябе Амерыканіяй і стануць даводзіць сьвету, што яны - кроўныя "брацья" навек.
Але як русскія здраджваюць сваёй культуры, крадучы чужую, і пры гэтым, між іншым, руйнуючы яе, то гэтак жа яны ненавідзяць тых, хто шануе, пячэцца і захоўвае сваю культуру - усіх сваіх бліжэйшых суседзяў.

Ответить
-23 +
Alex, 10:58, 7.10

В этом посте было бы больше смысла, если слово "русский" заменить на "белорус" и "украинец". Потому как эти новые национальности действительно забыли, кто они на самом деле (в основной массе).

Ответить
+1 +
неўра, 16:43, 8.10

Бываюць і сярод беларусаў і украінцаў такія манкурты, хто забыўся на мову, на карані. Вы, ідэёлухі, называеце іх у сваіх метадычках: "новая общность людей - советский народ". А па сутнасьці гэта тыя - хто, перайшоўшы на расейскую мову, адмятае ўсё нацыянальнае -- і ў выніку прымыкае да гэнага зброду манкуртаў, што завецца ў вас - Расія (а насамрэч - былая Масковія, населеная угорамі па крыві).

Ответить
+26 +
Толік, 22:06, 6.10

Родная мова мае паралелі нават з Саксонскай (Галандзкай):

24. Het (is de) moiete waard = Heta majaty warta [Гэта маяты варта](Галандзкая - Беларуская)

6. bruise = bruicca [“бруіцца”]
7. dak = dah [дах]
15. geweld = gwalt [гвалт]
18. goesting = gust [густ]
22. happen = hapac’ [хапаць]
23. haven = “havan’ “ [гавань, хавАнь, дзе хавацца караблю]
25. het = heta [гэта
28. juist = “josc’ “ [ёсьць]
29. kermis = kirma

Ответить
-25 +
но-но, 0:03, 7.10

Мы мовай расійскай з маленства гаворым
Па правілах нашай дзяржавы.
Так узнімем жа родную толькі за тое,
Што з ёй не сябруе "лукавый"!

Ответить
-27 +
foma, 8:08, 7.10

если обратиться к первоисточникам мы в них не найдем ни белорусского, ни тем более «старобелорусского» в понимании националистов. В Белорусской Национальной библиотеке есть тексты времен Княжества.

Статут (конституция) и Трибунал (уголовный кодекс) ВКЛ написаны на языке, легко понятном не только белорусам, а скорее россиянам, владеющим только русским языком.Самые интересные документы – это бытовые записки горожан Полоцка, Бреста и других городов. В них мы можем увидеть разговорный язык тех времен. Документы легко читаются, их язык похож на современный русский больше, чем на литературный белорусский.

Ответить
+27 +
Толік, 10:58, 7.10

Гэта Ваш зацікаўлены (у свой бок), суб'ектыўны пагляд на тыя тэксты.
А тут канкрэтна:
- чаму рэчку Волга назвалі ВОЛЬГА а не Ольга?
(Мяккі знак цяпер адсутнічае).
Чаму Федаровіча-асьветніка абазвалі "Фёдараў"? і г.д.
Перапісваеце гісторыю кожных 50год - вось і уся русся..:)

Ответить
-19 +
Alex, 15:08, 7.10

Вы неслабо переписываете историю последние 20 лет, это трудно отрицать. Фёдорова каким-то боком бескомпромиссно в белорусы записали на основании одной из сомнительных теорий его происхождения, выдвигаемой, естественно, белорусскими альтернативными "историками". Да и "умозаключение" про Волгу не остроумно. Википедией, что ли, воспользуйтесь. Представляю, с какими "историческими" откровениями доведётся ознакомиться ещё через 20 лет.
Я что хочу сказать: не стоит этим историкам забывать одну простую вещь. Им, уличённым единожды во лжи, никто верить не будет, за исключением люмпенов.

Ответить
+28 +
Iri, 11:00, 7.10

Шаноўны foma. Рэпутацыя, нават і каментарная - яна ці ёсць, ці яе няма. Калі колькі раз запар посціць сумнеўныя тэзы, то давер да каментатара трохі змяньшаецца, не?
Ёсць, вядома, дыскусіі, ёсць нейкі пошук праўды, але ж трэба прытрымлівацца нейкіх рамак.
Вось вы кажаце пра сучасную расейскую мову. Так скажыце, колькі ёй гадоў. Толькі дакладна. Калі быў выданы першы "Буквар" і кім. Адкуль былі яе вытокі. Што за мова была да яе.
Не адкажаце. Таму што ўзрост і ўтварэнне сучаснай расейскай мовы ёсць вялікая расейская дзяржаўная таямніца.
Толькі не трэба пра царкоўнаславянскую. Тую да вас завезлі грэкі.

Ответить
-15 +
foma, 14:18, 7.10

Современный лит.русский язык создавался усилиями ученых людей из Белой и Малой Руси на базе «старобелорусского» Это и есть великий литературный русский язык известный всему миру. Он создавался и совершенствовался писателями трех частей России – Белой, Малой и Великой.
Литературный русский язык не является достоянием только россиян. Он по праву свой и для белорусов и для малороссов.

Ответить
+5 +
реалист, 21:50, 7.10

Не слишком ли много Россий? Нам Одной Московии- выше крыши. Кстати,мы не гнобим русский язык,культуру.Это у россиян имперские замашки и пренебрежение к захваченным народам,страны которых превратили в колонии.

Ответить
+9 +
Толік, 22:32, 7.10

"Современный лит.русский язык создавался..." foma, 14:18, 7.10

Нармальная мова ("Язык") не "создается." Ён адлюстроўвае нацыянальную Рэальнасьць.
Вы тут, як прадстаўнік штучна-прыдуманай "цывілізацыі" - Расеі - чарговы раз прагаварыліся.
Гэта адназначна:
- Вы, расейцы, "создавалі" (у інтарэсах па-ханскай Імперыі) "язык" (вынішчалі іншыя "діалекты")
- вы, расейцы, пісалі сабе адвольна гісторыю ("москва - третій рім і четвертаму не бывать.")
- вы, расейцы, забойцы нашай літоўскай (беларускай) інтэлігенцыі і забойцы міліёнаў зь іншых нацый.
- вы, расейцы, як самаеды, зьядаеце свой уласны народ выскамер'ем і нянавісьцю, таму ён, неадукаваны, сьпіваецца.

Як вас, маскалёў, можна ўспрымаць усур'ёз, калі ваша сапраўдная мова - МАТ! Ваша "інтэлігэнцыя" размаўляе матам, як сапраўднай "нацыянальнай расейскай мовай." Создавайте свой па-ханскі "язык" далей - але адчапіцеся ад ЛІТВЫ (Беларусі).

Пасьля таго, як вы адкрыта крадзеце гісторыю Ўкраіны, называючы яе "Кіевская Русь," а Маскву як бы яе нашчадкам,
Пасьля заяў тыпу расейскага генерала Мурав'ёва-вешальніка: "...тое, што не зрабіў расейскі штык - даробіць руская школа" (У ЛІТВЕ-Беларусі)

- НЕ МОЖНА ВЕРЫЦЬ НІ АДНАМУ СЛОВУ ВАШАЙ ПАГАНАЙ ПІСАНАЙ "ГІСТОРЫІ."

Таму мы, беларусы, украінцы і інш. - і раскапваем сапраўдную гісторыю САМАСТОЙНА, без "дапамогі" расейскага "вялікага брата" (сатаны, што наклаў ў штаны).

Ответить
+33 +
Шэры Воўк, 11:51, 7.10

Але ў той старадаўняй мовы менш падабенства з сучаснай расейскай, чым з сучаснай беларускай.
Канешне, нельга казаць, што тая старадаўняя мова нашых продкаў = сучаснай беларускай, бо беларуская, як і іншыя мовы за мінулы час разьвівалася і гэта нармальна.
Але, калі вы лічыце, што сучасная расейская бліжэй да старадаўняй мовы крывічоў і дрыгавічоў, то вы памыляецеся. Бліжэй да старадаўняй будзе мова палешуцкая, але ні ў якім разе не расейская.
Ну і, нарэшце, чаму беларус лёгка разумее польскую і чэскую мовы, а расейцы ўвесь час патрабуюць ад нас гаварыць "по-человечески"? Чаму тыя ж палякі добра разумеюць беларускую і беларуская гаворка нікому не замінае?
Тое, што чэхі з палякамі з'яўляюцца славянамі, спадзяюся ні ў каго спрэчак не выклікае.
Адказ просты: паглядзіце як распаўсюджваліся славяне на тэрыторыі сучаснай Расеі. Гэта Смаленская зямля - крывіцкая, дарэчы, захопленая Масковіяй у ВКЛ. Гэта Пскоў з Ноўгарадам, Браншчына. Далей жа на ўсход "рускім духам не пахла", прабачце. Дык колькі там у Расеі носьбітаў старадаўняга рускага? Мала таго, што скралі назву "рускія", дык яшчэ гэтая арда ўвесь час лезла братацца да нас. А ўвогуле, аб якім братэрстве можа ісьці гаворка, калі столькі крыві пралілося? Калі б мы сапраўды былі братамі не было б такіх жорсткіх войн і ў такой колькасьці. Браты б неяк дамовіліся.
Вы ўзгадалі пра Берасьце. Тады адкажыце, чаму маскоўскі ваевода Хованскі пасьля доўгай жорсткай аблогі Берасьця і ярасным супраціве гараджан, пасьля яго захопу не пакінуў жывым ніводнага берасьцейца? А іхныя целы забараніў хаваць і загадаў скінуць іх у роў.
Навошта Івану IV (Грознаму) было руйнаваць праваслаўную сьвятыню - Полацкую Сафію? Так мог зрабіць толькі стэпняк па крыві і мэнталітэту.
Не браты нам азіяты, прабачце. А тое, што іхная мова падобна на нашу... ну дык і што з таго? Вунь, паў-сьвету размаўляе па-ангельску, але англічан зь іх малая купка.

Ответить
+5 +
Толік, 9:17, 7.10

29. kermis = kirma

Ответить
+23 +
Алесь:), 17:50, 7.10

Дзякуй, чэскі брат, за прыемныя словы!!!
Каля 100 гадоў назад у Чэхіі была падобная сітуацыя беларускай.Каля трох адсоткаў насельніцтва гаварылі па-чэшску.Толькі ролю ўгнятальніцы выконвала не руская, а нямецкая мова.
А на Беларусі, дзіўным чынам не рускія, а немцы пад час першай Святовай вайны дазволілі адкрываць беларускія школы.Тое ж было і у ІІ святовую. СССР і РІ мэтанакіравана белмову "зачышчалі". Але яна ў генах глыбока схавана нават у тысяч рускамоўных беларусаў.

Ответить
+6 +
леонид4624, 23:24, 7.10

То что беларуская мова по тональности звука и воспроизведению его--обладает уникальностью колнебания определенных часто биоритма человека---раньше не для кого не было секретом--но сегодня все по другому---комуто очень хочется уничтожить нашу речь---методика эта известна--но так же нужно и не забывать что белоруское слово изречение является одним из языков словенской культуры---которая определяет взаимосвязь всех наречий словенского рода---поэтому я бы не сказал что возрожение языка --слово выражения можно отнести к возрождению изэтерического знания ведов как состовляющую культуру всей словении---словение переводится как ясно_говорящие

Ответить
 
Написать комментарий
E-mail не будет опубликован