29 апреля 2024, понедельник, 0:15
Поддержите
сайт
Сим сим,
Хартия 97!
Рубрики

В защиту «Щ»

50

Странный сон приснился мне вчера.

Комментарии 50
-157 +
234, 9:21, 12.01

в интернете много сонников -почитайте и выберите понравившееся толкование

Ответить
+47 +
лекс, 14:58, 12.01

народ держат в невежестве на уровне быдла, чтоб не задумывались ни о своей нации ни о языке, ни о истории, - поели поспали - пошли на работу гнуть спину на оккупантскую семейку, как мураши.

Ответить
+236 +
Юрась з логава, 9:36, 12.01

Странный сон какой-то… К чему бы это он интересно? К смене погоды, наверное…
**********************************
Будем верить , Валентин, что сон вещий и приснился к переменам.

Ответить
+17 +
Снотолкователь, 17:12, 12.01

Не-а, Валенцiн!
Это к паранойе.
Но не обижайтесь, вы тут ни при чём.
Это паранойя в режиме, как можно понимать.

Ответить
+85 +
Маруся, 9:47, 12.01

.... я таксама ... у абарону у нескладовага .

Ответить
+4 +
Алесь я, з Залесся, 23:55, 12.01

Дадайце ў раскладку клавіятуры беларускую мову (гэта зрабіць вельмі проста).
Тады на самай справа Вы будзеце ў абароне Ў.

Ответить
+23 +
)), 10:06, 12.01

странную струнку сон мой задел,
и накатился чувств бtспредел.
томная нега словно вуаль
преображает прошлого даль

Лера Леонтьева

Ответить
+11 +
не понял, 11:46, 12.01

Ну и почему минусят стих?

Ответить
+77 +
All about us, 10:08, 12.01

От подобного - знаю, от противного - знаю, а вот от абсурдного - вообще замечательно.

Только перед кем танцевать с бубном? Ведь зачетными являются не только стихи Быкова и скориновские места Питера, в зачет можно ставить все 19 лет маразма.

Ответить
+95 +
Я, 11:12, 12.01

Когда задумываюсь о реалиях, в которых мы живём, на ум приходят только две вещи: либо это бред, либо это сон. Но и то и другое должно же когда-то закончиться?

Ответить
-130 +
Натали, 10:14, 12.01

А я вот не понимаю, в чем проблема? Два государственных языка у нас? Два! У вас на русском спрашивают-адказвайце па-беларуску! Если нравиться! Но зачем заставлять других говорить на том языке( мове) на котором вы говорите(размауляете) ? Два языка у нас! Сказка!

Ответить
+83 +
Лежнёўскі, 12:09, 12.01

Вось прачытаўшы коммент Наталі я зразумеў нарэшце, што з талерантнасцю трэба завязваць. Стуация становіцца такой, што хвост пачаў круціць сабакам. Да гэтага часу я яшчэ думаў, што ў гэтым пытанні трэба быць дэмакратычным. Цяпер упэўнены: у нас адзін шлях - прыбалтыйскі! Або вучы мову, або дадому! Вывучаць хутчэй некаторых бульбашоў! Першы мой камент на роднай мове, але далей толькi на ей! Дзяржаўнай павінна быць толькі беларуская мова, інакш беларусы на сваёй радзіме будуць заўсёды толькі пятай калонай! І хопіць абмяркоўваць праблемы мовы на мове, які яе знішчае. Спрабуйце і ўсё атрымаецца. Скапіюйце "ў", "і" і выкарыстоўвайце іх пры наборы тэксту. Я вось зараз зразумеў, што мне па па-ангельску прасцей пісаць, чым на мове на якой размаўлялі мае дзед і бабуля!

Ответить
+14 +
jko[, 17:42, 12.01

Лежнёўскі, 12:09, 12.01 плюсую.

Ответить
+8 +
уцашўко, 22:53, 12.01

Лежнёўскі, 12:09, 12.01
---------------------------------------------------------
я плюсую таксама.

Вось цікава, у далоні пляскаць нам забаронілі, а калі мы пачнем усе размауляць на роднай мове, нас пачнуць кідаць у аутазакі?
Цяпер буду размауляць толькі на роднай мове.

Ответить
+2 +
Лора, 21:30, 12.01

А я ўкраінскую мову люблю. І са сваякамі перапісваюся на ей. Газеткі там іхнія чытаю, праз 2-3 дні іншым часам думаць на ей пачынаю ...Яшчэ люблю літару ї (з двума кропкамі). А капіраваць нічога не трэба, дадайце ў мовах патрэбную вам клавіятуру...

Ответить
+55 +
Кысь, 10:19, 12.01

А вдруг сон к перемене власти? Слышите, стул начальственный хрустит?

Ответить
+4 +
Игорь, 10:54, 12.01

да, страшный

Ответить
+137 +
21 лютага - Міжнародны дзень роднай мовы, адзначаецца ва ўсім свеце..., 11:19, 12.01

Вось усе людзі як людзі па-беларуску гавораць, а гэтыя… выдурняюцца ўсё. ---------------------------------------- Дзякую спадара Стэфановіча за гэты сон...ён мне так узгадаў, толькі наадварот, адзіночны пікет Геніка Лойкі на Міжнародны дзень роднай мовы ў прошлым годзе... вядомаж ў абарону нашай беларускай мовы, як лаялася на яго намеснік дырэктара, праўда 4-й...некалі Нацыянальнай гімназіі, як схапілі яго людзі ў чорным адзеньні і запіхнулі ў варанок, калі Генадзь пасля пікета накіраваўся да хаты, дзя яго чакала жонка, хвалюючэся..., як асудзілі на 5 дзён...як судзя адмовілася весьці суд на мове і як нейкім цудам знайшлі такі адвакатку, беларускамоўную, добра што яна мову яшчэ не зусім забылася, дзяўчына некалі скончыла на весцы беларускую школу...Вось якое ў нас дзухмоўе...аднабокае, яно амаль знішчыла за 20 год тое, што не знішчыла нават за 200 год акупацыя расейская. Здрада на дзяржаўным узроўне!

Сто англій і дзвесце францый,
Ніякай сваёю сілай
Не зробяць з мяне эмігранта,
А наша жыццё зрабіла.
Паўсюль, ідучы па Мінску,
Бачу сцяну глухую,
Бо ні здалёку, ні зблізку,
Таго, што хачу, — не чую.
Прайду праз усе райкомы,
Аптэкі, заводы, кавярні,
Кнігарні і гастраномы,
Міліцыю і казармы;
Праз кожную плошчу, завулак,
Кватэры, з якіх не патураць, —
Дзе ж роднаму слову прытулак?
Няўжо толькі ў літаратуры?
Няўжо толькі ў ёй — адхланне,
Магчымасць адна — не памерці...
Тыраж у любога з выданняў
Па эмігранцкай мерцы!
І гэтакія ж тым часам
З’яўляюцца сціпла, нягучна
Напаўбеларускія класы
Па дзесяць-дванаццаць вучняў...
Даволі вярэдзіць раны!
І без таго заўважаю —
Глядзяць, як на эмігранта,
На мяне, калі размаўляю.
Адкуль? З якой рэзервацыі?
З якой Беларусі такой?
Эх, вечная эміграцыя
На радзіме сваёй.

Леанід Дранько-Майсюк

Ответить
+3 +
nil;, 17:46, 12.01

але ж Менск , а не Мiнск.

Ответить
+44 +
зинаида, 11:29, 12.01

я вот думаю,какую национальную идею выдвинет наш ж.паликий(навеяно "великолепным веком"), чтобы она объединить меня, оппозицинерку и 60летнюю,до сих пор "работающую", а вернее протирающую штаны замрайисполкома,- которая более четверти века портит мне жизнь. Самое интересное, что чем больше она мне гадит, тем чище и светлей у меня на душе. Какую национальную идею можно выдвинуть в стране, где 20 лет вытравляют даже понятие "беларусский народ", где мы постепенно превращаемся в население.я выросла России и привыкла думать по русски, я понимаю белорусскую речь и люблю её, но президентская "трасянка" меня глючит.Каким надо быть лодырем, чтобы за 20 лет не выучить не то что иностранные языки, но и родной язык собственного народа. Мне за себя стыдно, а этому му....у хоть бы что.

Ответить
-52 +
Пенсионер, 11:36, 12.01

Автор хотел сказать, что нехорошо заставлять человека говорить на неродном языке.
А какой язык считать родным?
По старинному определению - родной язык у человека тот, на котором он думает.
Вот и подумайте...

Ответить
+22 +
azhbeta, 15:37, 12.01

Пенсионер, 11:36, 12.01 Ай-яй-яй! Вывялі акупанты формулу для дурняў. Разумныя пачыталі і пасмяяліся, бо адразу відаць мэта. А асоба адоранныя перадаюць гэты брэд з вусн у вусны. Аж праціўна., яшчэ нейкае "старинное определение" приплели.

Ответить
+24 +
Языковед , 15:59, 12.01

Пенсионер, удивительно, но вы правы!
В Европе именно так и говорят: я думаю по-немецки, или по по-польски, по-английски...
И говорят они на своих языках, которых думают, правда, эти языки разнятся, а предложения
строятся так же своеобразно, например, у немцев о самом главном всегда сказано в конце.

Ответить
+25 +
константин, 11:40, 12.01

Снилось мне,что печали кончаются,люди одинокие встречаются,встретятся,молчат,и улыбаются.Жаль,что это только снилось мне.

Ответить
+10 +
Змагар, 11:42, 12.01

Браво!!!

Ответить
+44 +
жыхар, 12:07, 12.01

Читаю Быкова и понимаю, что война не кончилась, она идет полным ходом. Только вместо немцев, раша. Да беда только в том, что не понимает этого часть наших людей. К сожалению. И стоим мы на краю выживания.

Ответить
+18 +
Жыхарка -- жыхар, 16:07, 12.01

жыхар, вы считаете что шнобели пришли к нам из рашы?
Если подумать и присмотреться, то вы увидите, что они
выросли на нашей земле, вскормленные нами и всё что
они сегодня имеют, тоже подарено нами! А мы в яме.

Ответить
0 +
жыхар, 20:56, 12.01

Нас лишили естественного пути развития. То что у нас происходит, есть результат геополитики. У нас даже не спросили знаете ли. Пример- Вы заходите в подъезд и там неприятные для вас личности, чем может помочь вам ваше образование и хорошие манеры?

Ответить
+8 +
беженец, 18:19, 15.01

Вот только не надо про "сами виноваты". Надо было в 94 одному дяде по фамилии Шарецкий, не в десны с Черномырдиным целоваться, а делать дела для своего НАРОДА И СТРАНЫ!!! Тогда поверьте возможность у него была, а туда же - продался за 2 серебренника. О чем говорить - все они выходцы из ЦЭКАКАПЭЭСЭС!!!

Ответить
+35 +
Виталь, 12:25, 12.01

Не проходят наши плюсы за Майсюка ?! А СВЯТА БЕЛАРУСКАГА ЯЗЫКА у гэтым годзе магчыма святкаваць каля музэя БАГДАНОВИЧА !

Ответить
+52 +
Святлана, 12:27, 12.01

І я жадаю
Сон такі прысніць!
І я жадаю
Ў балоце больш не гніць!
Жыцця я пражываю
Апошнюю ўжо палову
А марыць не пакінула...
Я мару зноў і зноў...
І мары тыя
Пра мову родную,
Пра годнае жыццё,
Надзейны тыл
С дзяржавы боку,
Які не сорамна
Прыняць,
Сказаць ёй
Дзякуй,,.
Але пакуль
Што мары
Застаюцца марамі,
І людзі годныя
За кратамі,
А мы? Хто спіць,
Хто з беларусаў кпіць,
Хто беларускую наўпрост
Не разумее Мову,
Звысоку паглядае
На вядучага на ёй
Размову.
Таму адказваюсь я
Ад чаркі, скваркі
І кавалка хлеба,
Бо мне другое
Зараз трэба:
Мне вуха мова
Руская ўжо рэжа-
Расея стане
Хай замежжам! sw.sw

Ответить
+20 +
п.о., 12:51, 12.01

Это к тому, что людей в деревне, загнав в крепостные, в колхозы, стали считать людьми второго сорта. Заставляли бесправно жить в неизменяемых (несмотря на бег прогресса) к лучшему условиях быта и в полном подчинении воли дурака и вора просерателя колхоза и руководящим указаниям городского партактива. Сельское хозяйство превратилось стараниями коммунистов в презираемое, бесцельное (!) копание в земле и навозе. При том, что в Совке с детства всем твердили, что человек - звучит гордо, и в совеском обществе любому открыты все пути, а возможности га-ран-ти-ро-ва-ны. Вот и оказался единственным путь выбратся из беспросветного мрака колхозной жизни - в город на завод и получить дарма квартиру с удобствами, или в институт по сельской квоте, зацепиться за городскую жизнь и в прежнюю жизнь ни ногой. А еще лучше - в партноменклатуру, куда охотнее брали с "чистой" биографией: рабочей или колхозной. А начальники со времен великой проситутки Катерины стали для беларусов рускоговорящими и такой же - элита. Через сперва гимназии и университеты, а затем городские школы и вузы, уже и образованная часть населения стала переходить на чужой, но привычный, язык и скапливаться в городах. Знают уже все: чиновник, школа, поп согласно высочайшему указу искореняют память о великом прошлом Литвы-Беларуси.
Чего ж удивляться. В городе любой колхозник переходит на российский и поднимается в своих глазах по социальной лестнице (пример - главный колхозник). На роднай мове по их мнению говорят "необразованные", деревенские.
Вот только, разве не образованнее многих Рыгор Барадулин или кто другой, что не чураюцца мовы и паходжання, и доказывают, что важны истинные достоинства, что элита может быть одна - духовная и интеллектуальная. Остальные тупо ИММИТИРУЮТ гарацким рускагаварэнием свое "более высокое" социальное положение или происхождение.
Р.Ѕ. Я рускоговорящий без права выбора. Те, кто вырос или проводил лето в деревне у бабушки, таких как я не понимают и даже смеют называть оккупантами. А я называю гАрАЦкими (фальшивками) тех, кто строит из себя праведников и лезет в пророки требовать, требовать и требовать мгновенных изменений, вместо того чтобы искать причины отказа от мовы трасяначникав; и продолжать шпинать таких как я, вместо попытки понять, как это без малейшего опыта начать думать на языке незнакомом, хоть и родном по происхождению... в окружении гАрАЦких рускагаварашчых!

Ответить
+29 +
Святлана, 14:47, 12.01

Вы хіба не разумееце, што стаўленне да беларускай мовы мяняецца ў грамадстве?
Зараз сярод простага народа размова на Мове- гэта праяўленне апазіцыйнай сутнасьці, непрыняцця ўлады, крытычнага калі не ваяўнічага настрою насельніцта. Пакуль гэта ручай толькі набірае моц, але ... набірае.

Ответить
+7 +
беженец, 18:23, 15.01

Так было всегда! Начиная с Брест-Литовского "мира", и захвата части Польши по пакту Молотова-Рибентропа (которого кстати не было по их трактовке).

Сябры! Прабачце! Сам пiшу i размаўляю па Расейску. Але ж праўда - яна адзiная для нас ўсiх!!!

Ответить
+42 +
нашчадак рэвалюцыянера, 13:05, 12.01

гады 3 я як Беларускамоўны і вось што зразумеў- няма ў гэтай краіне месца Беларускай Мове!
гэта краіна- раб, краіна жабрак, краіна-пабірушка бязродная!!!!!!!!!!!!!!!
вядома ў гэтым вінавата ўлада, а насельніцтва не пры чым!!!!!!!!!!!!!!!!!
ведаеце, тут вельмі часта тролі брсмаўска-кдбэшна-фээсбэшныя а таксама не вельмі разумныя гамадзяне друкуюць абразы і ганьбяць цыган і жыхароў краін азіі і каўказа.
гэта стэрэятып, які існуе ў галавах рускіх і рускамоўных шавіністаў, але і ім варта прызнаць- гэтыя малыя народы (у параўнанні з 9 млн. "беларусаў") шануюць Мову і Культуру , памятуюць продкаў і трымаюцца разам дапамагаючы адзін аднаму!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
вось чаму жыццяздольнасць у Таджыкскай культуры вышэй чым у Беларускай, вось чаму у нашай краіны і культуры няма будучыні, вось чаму нас чакаё лёс нашых зніклых суседзяў- Латгалаў, Урманаў, Селаў, Ліваў!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
хто з вас чуў пра гэтыя народы???????????????????????????
вы мяркуеце што вы вечныя?????????????????
ці сэнс вашага існавання гэта пыбіральня з кафля з сусальным златам???
вось і пра вас ніхто не ўзгадае......................

Ответить
+6 +
субъектив, 15:18, 12.01

праблема беларускай мовы, як і мовы ўкраінскай, звычайна простая: яны значна больш за іншыя, падобныя на мову рускую. таму і выціскаюцца з агульнапрынятага ладу жыцця мясцовых жыхароў! пры актыўным удзеле ўсходніх "гаспадароў! хаця, дзеля справядлівасьці, заўважу: размаўляючы на літаратурных варыянтах усходнеславянскіх моваў, метраполія, зразумець сэнс - ні ў зуб нагою! але, хто ж, пры дзяржаўнай абразе дзяржаўнай, тытульнай мовы, літаратурна размаўляе? літаратары, ды апазыцыя. а насельніцтва Беларусі - бязыніцыятыўнае і інэртнае, хіба стане зьвяртацца да сваёй нацыянальнай сьвядомасці і брацца за вывучэньне? вось таму і маем тое, што маем. і тых, хто нас мае!

Ответить
+16 +
Святлана, 17:14, 12.01

Вельмі прашу не абражаць нас! Самі сабе супярэчыце. Памяняецца ўлада, памяняецца стаўленне насельніцтва. да свайго жыцця. Будзе болей часу на духоўнае адраджэнне. А пакуль атрымоўваецца толькі тупа выжываць. Быццё вызначае сьвядомасьць ...

Ответить
+2 +
субъектив, 7:46, 13.01

вось-вось!))) "памяняецца Ўлада"! - безыніцыятыўнае і інэртнае! і ніяк інакш! яно - насельніцтва, "тупа прыстасаваўшыся" да гэткага жыцьця, жыве і спадзяецца, што "улада памяняецца", што сюды прыйдзе нейкі "робін гуд", вызваліць жыхароў і памяняе Ўладу! і працягвае так жыць, у спадзяванках! сапраўды, слушнае меркаваньне: народ годны тае улады, якая ў яго ёсьць! дык, дзе ж тут "абраза"? не, шаноўная, гэта - горкая праўда!)) дарэчы, аўтар не з'яўляецца ані прадстаўніком апазыцыі, ані літаратарм.

Ответить
+20 +
Justas, 13:34, 12.01

Сон у руку вам!

Ответить
+33 +
мова, 15:15, 12.01

Для многих белорусов это прозвучит непопулярно. НО. Возрождение национального самосознания белорусов (стать народом и перестать быть народцем) начнется с возрождения языка - ДРУГОГО ПУТИ НЕТ.

В Новой Беларуси государственным языком должен стать ОДИН язык - белорусский, русский язык должен иметь статус языка межнационального общения, а также статус языка русского нацменьшинства на ряду с другими распространенными языками - польским в первую очередь.

Должна быть выработана государственная программа поддержки языка на длительный период 15-20 лет (хороший опыт стран Балтии), эта программа должна включать в себя как принудительные меры, так и меры ПОМОЩИ, а также СТИМУЛИРОВАНИЯ желания овладения языком. Делопроизводство, образование, гос. СМИ и естественно культура должны постепенно но полностью переводится на государственный язык. Для чиновников любого ранга обязательный экзамен по государственному языку.

Подобные программы дали положительный эффект в странах Балтии, где языки находились и не в таком бедственном положении. В Беларуси это будет сделать гораздо легче в силу родственности русского и белорусского языков, у Беларуси без этого НЕТ БУДУЩЕГО.

P.S. Написано на русском т.к. сознательная жизнь прошла вне Беларуси, но чтение белорусских классиков было и остается регулярным занятием.

Ответить
-17 +
По вашим же словам..., 17:59, 12.01

сознательная жизнь прошла вне Беларуси...
--------------------------------------------------------------
Осталась бессознательная, но на другом пути... которого нет.

Ответить
-6 +
иностранец, 4:51, 13.01

Ерунда это. Вопрос языка специально вбрасывается прихвостнями сами знаете кого, чтобы от реальных проблем (диктатуры) увести людей туда, где они радостно между собой передерутся. "Разделяй и властвуй". Свифт в Гулливере это все описал на примере войны тупого и острого конца... На самом же деле, неважно, на каком языке произносятся слова "свобода", "демократия" и "закон"... Хотите живой пример -- самая свободная страна мира говорит на четырех языках (хотя в основном в ходу два -- французский на западе и немецкий на востоке). Потому что собравшись в 1291 свободные жители не заморачивались, на каком языке они будут говорить -- Урийском или Нидервальдском, а договорились о главном -- вместе отстаивать свободу... Так что господа русофилы и русофобы -- если хотите жить как люди -- забудьте о языке, вспомните о том, что правит вами колхозное быдло, которое одинаково плохо говорит на всех языках. И поверьте, язык -- это прежде всего средство коммуникации, а не самолюбования. Так что учите английский -- поможет, и занимайтесь делом, а не толките воду в ступе ;) И тогда у Беларуси будет самое светлое будущее.

Не будьте лохами, не давайте себя на языке развести. Лучше свободу завоюйте.

Ответить
+15 +
azhbeta, 16:03, 12.01

Калі размова зайшла пра сны, дык і я напішу пра свой сон, які мне прысніўся даўно год, дзесяць як. Але мой сон яшчэ не збыўся. Я веру ў дрэнныя сны, больш ні ў што. Вось такі сон. Як быццам бы на двары - сумеркі, выходжу на вуліцу, гляджу на неба, а там две Луны - адна вялікая, а другая малая. Потым гляджу яны (Луны) збліжаюцца адна да другой, усё бліжэй і бліжэй. Я назіраю - такі цуд! А потым гляжду ўжо стала адна Луна з дзвюх - вялікая. І толькі так здарылася, як пачаўся землятрус, зямлю стала трасці, жудасны землятрус: людзі бягуць, крычаць, падаюць на землю, хватаюцца за кусты, за дрэвы, якія таксама падаюць, пачаўся такі жах, неапісуемы. Вось такі сон. Гэты сон я разгадала сама. Гэта наша жыццё, Беларусь і Расея - здасць ШОС краіну і пачнецца "райскае жаццё". Думаю, што без вялікіх патрасенняў не абыдзецца.

Ответить
+5 +
Вася, 18:40, 12.01

Проблема языка - глобальная проблема. Все судьи ходатайство отклоняют о ведении процесса на белорусской мове, прикрываясь тупым законом о двух гос, языках. Выучили бы язык - историей заинтересовались -и, быть может, перестали бы быть глупыми марионетками. А по поводу текста - смысл хороший, но написано - если сравнивать между Петросяном и Светлаковым - как у Петросяна. Не очень смешно и глубоко. Хотя, в самый раз для Котковец и Ермошиной. За тарелкой борща почитают, поймут. Чуть бы иороничней и замысловато - они бы не поняли)

Ответить
-7 +
Наоборот., 22:14, 12.01

Проблема языка - глобальная проблема.
---------------------------------------------------------
Нет. Всегда и везде мелкая и локальная. Глобальные проблемы языком не решаются, но создаются.

Ответить
-17 +
иГНАТИЙ, 19:25, 12.01

"Щ" (ща-ща-тыщА)

Ответить
+22 +
беларус, 19:54, 12.01

Згутуемся разам , хто пильна сачыць за справай захоування мовы , музэя Багдановича и Радзимы - на дзень Свята БЕЛАРУСКАЙ МОВЫ ! Гэта будзе 21 лютага 2014 года .

Ответить
+4 +
п.о., 21:45, 12.01

Раньше уже писал предложения начать возрождение национального языка, как важнейшего признака независимой государственности, медленным путем, не затрагвающим интересы сложившегося рускоговорящего большинства.
Первое: белорусскоязычные детские сады государственные, дотационные - ничего никого не лишает (хочешь, отдавай в частный на полную стоимость), но дает привыкание к беларускамоўнаму асяроддзю с детства.
Второе: языковой ценз для сокращенного количества госслужащих - хочешь служить независимому государству, - используй в работе его мову, подчеркивая его главный интерес - независимость.
Третье: в высших учебных заведениях, образование в которых должны по идее получать наиболее способные, а не все подряд. Человек, способный преподавать, и молодежь, способная обучаться в вузе должны быть способны и на такую малость как владеть родным языком. Тем более, что чтобы идти в госслужащие, нужны и язык и знания на беларусском языке.
Остальные сферы жизни не должны навязывать мову, которая рабочему, частному предпринимателю или даже инженеру старого образца (если знания в его области не устарели) в работе может не потребоваться. Начальная и средняя школа могут выбираться с любым привычным языком. Ничего, если бларускоязычных сразу не прибавится. Частные лицеи по образцу Купаловского не навязывались и ранее, а сремящиеся в вузы будут выбирать обучение на беларусском, чтобы облегчить себе дальнейшую учебу. А через некоторое время начнут подрастать детсадовцы, которым мова не будет непривычной.
Все нужно решать ненавязчиво, но привилегии и господдержка тех программ, что действуют и интересах укрепления независимости государства, сделают родную мову выгодной.
Именно выгодность, престижность, модность чего-либо заставляет людей это выбирать САМОСТОЯТЕЛЬНО. Совсем не диктатура и насилие.
Но это все можно будет начать осуществлять после свержения существующей колхозной оккупации власти. То есть, боюсь, нескоро.
Продолжая размышлять после написания первого коммента о том, что может еще помочь прекращению сокращения беларускамоўных, вспомнил Израиль и их программу поддержки хасидизма. Так почему не продумать ТАКОГО ЖЕ РОДА помощь для беларусскоговорящих? Материальная поддержка, гранты, субсидии конкетным семьям, адресно, ежемесячные доплаты и обмен с польскими или хорватскими и пр.пр. семьями для отдыха по обмену? Нашей диктатуре это не грозит. Это с мовай, как признаком оппозиционности, они воюют. А здесь этнокультурная поддержка национальной аутентичности. Села экологические, хутора... Наподобие австрийских детских деревень, но для беларускамоўных. Есть что-то экологическое в Витебской области. Это не направлено против власти - чистая материальная заинтересованность граждан и все за счет зарубежных спонсоров для сохрания хоть чего-то национального для развития агротуризма, если хотите, или других проектов по линии ЮНЕСКО ????? Просто чтобы не терять время, поколения, исконную живую мову (не литературный выкидыш)?????

Ответить
0 +
п.о., 22:07, 12.01

Светлана, 14:47, а вы разумееце, што напрыклад у Магілеве ці Віцебску за гэтакую апазіцыйнасць не шанаванне атрымаешь, а наадварот? Ад простых абывацеляў.
Вы вдумывались в интервью Р. Барадулина о его посещении роднай вескі? Статья была про издание "Вушацкага словасбора" (где купить?). Три (!) в деревне (!) беларускамоўных жыхара! В городе - усе гАрАЦкия, так что скорее подумают, что им указывают на их деревенское происхождение, чего принято стесняться. Этоне только беларусская особенность. Про подобное отношение к родному языку у индийцев прочитал. Все образованные в Индии, как повелось, владеют английским. Такой отличительный признак образованности и знак престижа. У них просто не было социализма и всеобщего образования, поэтому и родной не забывают. А так, то же признание превосходства языка оккупантов.
Снобизма нет только у таких как я - с тремя высшими образованиями за плечами: своим, родителей и дедов. А такие погоды никому не делают из-за их мизерного количества. Не с такими надо бороться и обзывать оккупантами. Так, к слову пришлось. Долго все помню... не забываю...

Ответить
+3 +
diman BY 3, 16:20, 13.01

Языком лiжуць, а на мове размауляюць!

Ответить
 
Написать комментарий
E-mail не будет опубликован