29 апреля 2024, понедельник, 3:43
Поддержите
сайт
Сим сим,
Хартия 97!
Рубрики
Комментарии 80
+96 +
Ирина, 9:44, 10.03

Белорусский язык у населения вытравила власть,и о какой независимости можно говорить,если у нации нет своего языка.А Цалдирбие и флаг- ,это наверное то,что нам разрешил Путин.

Ответить
+108 +
Беларус, 10:46, 10.03

Вывучанне Беларускай Мовы у школах даведзена да 1 уроку у тыдзень. Гэта -- генацыд Беларускай Мовы.

Ответить
+4 +
бел., 19:11, 10.03

10000 раз так!

Я назираю этна- и генацыд беларусау!

Ответить
+19 +
мс, 10:57, 10.03

Пока сам президент не будет правильно говорить на родной мове, Беларусь будет оставаться штатом России с широкой автономией...

Ответить
+17 +
кер, 11:39, 10.03

Автономия имеет очень обширные права по борьбе с инакомыслием, в остальном-отсталый колхоз, председатель которого периодически ездит за дотациями

Ответить
+15 +
ЯДвига, 11:51, 10.03

мс, 10:57, 10.03
Надеюсь, вы имеете в виду не нынешнего "президента"?

Ответить
+3 +
дачка партызана, 12:46, 10.03

так гэты, цмок вусаты, ніколі і не загаворыць...

Ответить
-1 +
Руслан, 12:56, 10.03

Либо президент говорит по-беларуски правильно, либо у нас будет другой президент …

Ответить
+6 +
пенсионеркаВ, 13:04, 10.03

дзякую ВАМ, што будзице нас литвинау, а то мы у спячцы

Ответить
+96 +
Kruton9000, 9:46, 10.03

Жыве беларусь!

Ответить
+2 +
Papa_Cfrlo2, 14:30, 3.04

Будзьзема Литвины! Паважай Род свой..,Памятай Имя Рода свайго..,Множ славу Рода свайго..,Люби близкага па Роду свайму ,- як самаго сябе...Жывем!.. Беларус,- гэта мянушка Расейскай имперыи.

Ответить
+147 +
цалкам падтрымливаю, 9:49, 10.03

Цалка падтрымливаю!Раней я размауляу па руску ,а цяпер хопиць гэта рабиць!Мая родная мова - беларуская !Рашка - быдла! Не магу больш размауляць па расейску- Досыць.Наелись ужо.Гэта мова- акупантау.Харцию прашу як мага больш друкаваць на беларускай мове.

Ответить
+74 +
берасцейца, 9:52, 10.03

вялики дзякуй

Ответить
+92 +
Шелудивая Масса, 10:01, 10.03

Не перестаю восхищаться Новодворской! Насколько правильно и чётко всегда всё формулирует!

Ответить
+10 +
дачка партызана, 12:50, 10.03

А давай на мове будзем захапляться і Навадворскай таксама), я вось год таму амаль мову і не ведала...Далучайся, і нас будзе болей!

Ответить
+1 +
лысы, 10:06, 10.03

Всё верно, хотя к примеру Австрии ничего не мешает быть независимой в тоже время говорящей на языке Федеративной Республики Германия (на тирольском наречии говорит только часть населения, если не ошибаюсь).
"Свобода и независимость в душе и в сердце" в первую очередь говорил Мохатма Ганди. Если сможем пережить промосковский режим, то сможем и вернуть свой язык, как это сделали в Чехии в конце ХIХ начале ХХ века.

Ответить
+37 +
Мова ў сэрцы, 10:57, 10.03

Вы прапануеце дачакацца?
Калі не застанецца носьбітаў мовы, ніхто ўжо ня зможа яе адрадзіць. Мова жыве не ў падручніках і кніжках. Мова жыве, калі ёй карыстаюцца. Калі яна гучыць, пяе, выхоўвае дзетак.
І калі, напрыклад, вам сёння не даюць узняць БЧБ сцяг, дык ёсць яшчэ мова. Узнясіце яе, горда скажыце, што вы - беларус, унук літвінаў.

Ответить
+6 +
лысы, 12:07, 10.03

Кто ж спорит, наверно лучше было бы всё и сразу, но жизненный опыт подсказывает, что так бывает крайне редко. И многие народы идут к своей свободе долгие десятилетия, и даже столетия. Если идут...

Ответить
+55 +
S., 10:11, 10.03

Закон о государственном статусе русского языка за пределами России является неотъемлемой составной частью "танковой дипломатии"(мягкой силы по путину). Сперва закон, потом танки для защиты прав русскоговорящих граждан.

Ответить
-52 +
беларус, 10:14, 10.03

Спасиба!
па белаускаму языку и литаратуры 5 5 (10 классов школы СССР в РБ)

Но говорю по русски так как это международный язык - как немецкий был, как английский есть!.

Ответить
-3 +
житель Беларуси, 10:16, 10.03

Я всю жизнь прожил в Гомеле. Всю жизнь разговариваю на русском языке. Считаю не важно на каком языке говорит человек. Если в Германии с 1933 по 1945 год правил Гитлер и по его приказам уничтожили более 30 миллионов человек, так теперь на немецком немцам не говорить? Тираны появлялись чуть ли не во всех странах мира. Надо просто быть ЧЕЛОВЕКОМ, а на каком языке говорить - не важно.

Ответить
+36 +
Aleg, 10:38, 10.03

Как люди все же наивны! Им в морду кулаком, а они - считаем это не важно.

Ответить
+31 +
Чалавек, 10:48, 10.03

Это для таких единоличников, как вы, неважно. Для страны. Это необходимо для страны.

Ответить
-21 +
ххх, 10:55, 10.03

поддерживаю, тем более, если человек с рождения говорит и думает на русском, для него будет крайне тяжело переучиться, да и зачем?

Ответить
+13 +
дачка партызана, 13:08, 10.03

Я таксама вырасла у Менску і мае бацькі размаўлялі па расейскі, але ж я і сыну дала адукацыю на мове, тыды яшчэ ў нацыянальная гімназыі, зараз такіх ужо не існуе, за 20 знішчылі, і сама мову нанова стала вывучаць. У такім разе вы і не беларус зусім, калі вас ад мовы плюшчыць, нікому лепей не кажыце што вы беларус...Што у нас за краіна, калі мы беларусы, зараз не маем нацыянальных школ, нацыянальных вышэйшіх устаноў, мовы роднай не ведаем, вось і вынік - а краінай 20 нахабна кіруе здраднік нашай Радзімы, нашай мовы і культуры!

Ответить
+3 +
Малышня, 15:44, 10.03

А вось гэта вам яшчэ трэба зразумець, калі не дайшло пакуль.... Гаворка - аб нацыянальнай свядомасці....

Ответить
+26 +
товарищ не понимает., 11:05, 10.03

Вот-вот...немцы говорят на немецком, поэтому есть Германия.
А ввели бы они английский в 1945м? Что бы там было на этом месте? Недонемцы-недоангличане.
Ваши дети воспитываются на российской попсе и пропаганде.
Неужели не ясно, что через пару поколений нашей национальности не будет? А будет одно большое НИЧТО (ни то, ни сё).

Ответить
+5 +
украинка, 13:03, 10.03

В Украине говорить на русском языке страшно не потому, что его могут запретить. А потому, что могут придти защищать.

Параллели сами проследите...надеюсь.

Ответить
+34 +
Янка, 10:22, 10.03

Было б цудоўна, калі б не толькі пачалі размаўляць па-беларуску, але яшчэ і тварыць. Патрэбныя праграмы для працы на кампутары без беларускай лакалізацыі, фільмаў па-беларуску ў кінапракаце няма, як і няма якасных перакладаў сусьветнай літаратуры. Няма перакладаў тэхнічнай літаоатуры і мануалаў. Адзін беларускамоўны канал да і той ва онлайне не больш за 4 гадзіны. Няма часопісаў па-беларуску, а я мару чытаць такія выданьні як Forbes на роднай мове. Няма ў дэвайсах мяню лакалізаванага, ні ў мабільных Андроідах ні ў фотаздымачах і тэлевізарах. Няма беларускай і ў сайтах, якімі карыстаюцца беларусы штодня, напрыклад Gmail ці Youtube. Як можна карымтацца мовай, якой няма ў штодзёнам жыцьці? Хочаш пачытаць тое, што цікавіць - на беларускай патрэбнае не знойдзеш. Я перайшоў на расейскую ў штодзённым жыцьці, бо на расейскай мове амаль што ўсё ад навуковых выданьняў да новых фільмаў. Таму лепей прызывайце ствараць умовы для таго, каб беларусы пачалі вяртацца да роднай мовы.

Ответить
-56 +
Вшивый козёл размахивающий топором санкций, 10:25, 10.03

Я помнится на предприятии, где я работаю, написал объяснительную на белорусском языке, так начальник отдела кадров сказала: «Молодой человек не занимайтесь ерундой. Сотрудники отдела эту байду полдня переводили». А вот Геннадий Лойко пошёл ещё дальше. Но он проиграет это судебное дело. И причём тут Лукашенко до вытравления белорусского языка из сознания людей? Белорусский язык не нужен самим людям. Одни говорят, что в общении и бизнесе им более удобен русский язык, вторые утверждают, что белорусский язык, это коверкание русского языка, а третьи не хотят забивать свой мозг (а также мозги своих детей и внуков) всяким бредом вроде белорусского языка ибо он в жизни не пригодится, а в школе белорусский язык это просто забивание учебной программы хламом. Потому, что чинуши от образования в конкретняк тупые и вместо того, чтобы заменить белорусский язык уроком, навыки которого действительно пригодятся в дальнейшей жизни, просто тупо и на автоматизме заполняют учебную программу совсем не нужным людям белорусским языком!!!

Ответить
+5 +
Рыгор, 12:48, 10.03

Мо таму гэтую лухту супрацоўнікі аддзела перакладалі паўдня, што вы написали объяснительную на белорусском языке, а не тлумачэнне на беларускай мове? Беларуская мова не патрэбна не людзям, а дзяржаве, якая сення ня ёсьць беларускаю, а маскоўскаю каланіяльнай адміністрацыяй і зь якой людзі змушаны мець стасункі. Ад такой дзяржавы кожны беларус падсьвядома імкнецца быць як мага далей. 200- гадовая акупацыя спачатку раійская, потым савецкая, прымусіла людзей хаваць сваі сапраўдныя думкі і стаўленне да ўлады. Хоць многія беларусы і ня ведаюць сапраўднай гісторыі сваёй краіны, і не маюць сапраўднага ўсьведамлення аб сутнасьці сенняшней дзяржавы. Калі дзяржава стане беларускай — зьнікне патрэба ў карыстаньні каланіяльнай мовай. На маю думку гэта адбудзецца пасьля чарговага распаду імперыі, які пачаў падштурхоўваць Пуцін.

Ответить
+5 +
дачка партызана, 13:14, 10.03

Затое Глеб Лабадзенка справу выйграў з ЖЭСам, калі яму адмовілі адказаць на мове. Вось калі нічога не рабіць, нічога і не зменіцца...

Ответить
+51 +
Лариса Ник., 10:26, 10.03

I я згодна! Няхай i у Беларусi расейскiя акупанты бачаць, што мы- iншыя за нiх, мы- БЕЛАРУСЫ, сапраудныя браты УКРАIНЦАУ.

Ответить
+6 +
да, 13:34, 10.03

народ не помнящий своего языка, не знающий своей истории не имеет будущего

Ответить
+13 +
Михаил Андреевич, 10:31, 10.03

А ведь хороший вопрос. На каком языке говорил Кастусь Калиновский?

Ответить
+24 +
шепелявый, 10:31, 10.03

Можа крыху меней зараз, але ўсё роўна большасць насельніцтва Беларусі не разумее моўнай сувязі. Але цяпер рускамоўныя, хто за незалежнасць, разумеюць што Пуцін будзе бараніць іх ад іх нават не спытаў. Зараз крамлем адназначна аб'яўлена - рускамоўны, не з расейскім пашпартам, а рускамоўны знаходзіцца пад абаронай імпэрыі. Мне на адной інтэрнэт-пляцоўке нейкі хлапец усё заціраў - "весь русскоязычный мир за Путина!". На пытанне дзе гэты свет нічога не адказаў, але мне ці вам мяркую ўсё зразумела.

Ответить
+13 +
кodinn, 10:34, 10.03

Страна, которая не имеет своего языка, а говорит на языке империи, языке поработителя, никогда не будет независимой» ......и еще -ЧИЯ МОВА, ТОГО И ВЛАДА!!

Это нисколько не значит что русский язык запрещен

Ответить
+31 +
Аліса, 10:34, 10.03

Спадарства! Не апраўдвайце сваю ляноту і нацыянальную глухату. Калі вы за Ўкраіну, то яна просіць вас не купляць расейскія тавары, не запраўляць машыны расейскім палівам, а самае гаоўная падтрымка - адмовіцца ад расейскай мовыі загаварыць на роднай, няхай спачатку на трасянцы па-беларуску, потым усё прыйдзе, з вопыту кажу.

Ответить
-13 +
JVK, 10:38, 10.03

В Мексики - на испанском, в Бразилии - на португальском , в Швейцарии - на итальянском, немецком, французком...

Ответить
+22 +
точно, 12:02, 10.03

и нигде на русском...к их счастью

Ответить
+1 +
ц4, 10:40, 10.03

Все верно. Только слишком поздно. Пройдите по улице, и постарайтесь услышать белорусскую мову и прохожих. Искать придется слишком долго. Нам потребуется еще не одно десятилетие, что бы возродить нашу мову, но при трех условиях - сменится текущая власть, исчезнуть имперские амбиции кремля, новая власть будет белррусской. Но вот сколько придется ждать? Ведь выйти так, как вышли украинцы, свободноговорящие на украинской мове, удастся лишь единицам. Последние пару десятилетий мы двигались в обратном направлении.

Ответить
+32 +
Арбайтэр, 11:04, 10.03

Давайце пачынаць з сябе, гаварыць на матчынай мове і не аглядацца, хто як сябе паводзіць навокал. Не чакаць, пакуль хтосці дазволіць або загадае гаварыць па-беларуску. Жыццё нашай мовы залежыць ад нас з вамі.
Жыве Беларусь!

Ответить
+29 +
Stefan, 11:27, 10.03

Ні сапраўдны беларус, ні сапраўдны украінец ніколі не скажа, што ўжо позна. Яны да скону будуць бараніць сваю мову і свой край. А таму, каму позна, то ніякая мова ўжо не патрэбна.

Ответить
+4 +
Малышня, 15:28, 10.03

100 % праўда! Дзякуй за яскравы камент. Раней я і сама мяркавала "ды і праўда нікаму яна непатрэбная, мова тая.." А непатрэбная таму, што мы Самыя ад яе адмаўляемся! Але зараз у мяне больш такога пытання не стаіць, проста не стаіць. Гэта мая мова і кропка. Яна Мне патрэбная, бо я не расейка, а Беларуска... Нарэшце, дайшло... Дзякуй богу, што хоць зараз... )

Ответить
+9 +
мк, 11:37, 10.03

Но вот сколько придется ждать?
--------------------------------------------
Если ждать, то недожетесь

Ответить
0 +
охохо, 15:40, 10.03

"даждземсі", не хвалюйцеся... але пакуль на расейскай размаўляеце, дык дакладна не дачакаецеся ;)

Ответить
+3 +
гном, 10:40, 10.03

Уважаемая Валерия Ильинична ! За разговор на родном языке у нас садят в тюрьму, дают штрафы потому, что один человек считает, что совместное "гниение в окопах" с нашими восточными "братьями", которое продолжается 25 лет, является приоритетом и мерилом всех ценностей, и национальных в том числе. Потому, что познания как национального языка, так и "великого и могучего" нашим "гарантом" можно оценить одной фразой: " БИри дрИбины, лезь на стрЕху - там тИбя рЮсский дожидаеЦЦа". А посему, есть подозрение, что если начать все делопроизводство в стране на родном языке, - наша "чудА" - экономика совсем ляснет.

Ответить
+1 +
охохо, 15:38, 10.03

Ага... то лепей працягваць рашкінскую мову выкарыстоўваць, праўда ? (сарказм) Па свайму вопыту скажу, што мова "абуджаецца" ў галаве праз месяцы 3 пасля пачатку... калі цяжавата размаўляць увесь час на ёй і "клініць" - не бяды, можна колькі сказаў на расейскай выказаць (каб не "завісаць"), а потым зноў вярнуцца да мовы - і нармальна пойдзе гаворка, паверце... Але можна канешне сядзець і з важным выглядам спекуляваць, што "калі чалавек добры, то не істотна, на якой мове размаўляе". Не мяняйце тэму, стрэлачнікі )) Бо гаворка аб нацыянальнай свядомасці,а не агульнай чалавечай годнасці!

Ответить
+27 +
Ага, 10:49, 10.03

Абсалютна згодны. Памятаеце словы Беленькага пад час Дзядоў? "Калі ты размаўляеш па-расейску - ты страляеш у свой народ". 100%

Ответить
+9 +
укйен, 10:50, 10.03

В советское время, конечно же, было с белорусским языком положение получше, чем сейчас. Начинали ведь в подавляющем большинстве случаев обучение с белорусского букваря. и только потом переходили в более старших классах на русский.

Ответить
+17 +
ЯДвига, 11:57, 10.03

укйен, 10:50, 10.03
Просто в советское время русификация и уничтожение белорусского самосознания проводились искуснее и тоньше, что и понятно: не было таких идиотов во власти. Тогда человек, прежде, чем попасть "наверх", проходил все этапы роста, а не пересаживался сразу из дощатого загаженного клозета на золотой унитаз.

Ответить
+25 +
All about us, 10:56, 10.03

Ніхто, нікога не прымушае гаварыць па-беларуску, не трэба гэтага рабіць, трэба проста па-беларуску размаўляць самому.

Толькі трэба памятаць, што па Вашай мове, Вас будуць пазнаваць астатнія жыхары гэтай цеснай планеты.
Нічога не хачу мець болей агульнага з тымі, хто пад крыкі аб прыгнёце рускамоўных, хоча патапіць у крыві тых, хто хоча будаваць сваю краіну без паглядання ў рот крамлю. Проціпаставіць сябе амаль усяму свету?
Гэта - занадта!

Ответить
-44 +
антон, 11:04, 10.03

Як вы не разумеете, шо мовы размежоуваюць братьев славян. Русские-русы с киева. У россии беларуси и украины одна кровь одна история одни родичи корни. Политика дьявол в лице его демонов президентов правительств продажных сми и иная наволочь националистическая всегда на протяжении 6000 лет разделяет нас и использует. Проснитесь СЛАВЯНЕ! Мы одна огненная высшая расса, которая должна проснутся и дать пример другим. У нас нет пастухов нет стойла нет границ!

Ответить
+16 +
Ну загнул!, 11:45, 10.03

какие, вы славяне, вы маскали.

Ответить
+17 +
огненному рассисту, больше не наливать, 12:07, 10.03

Почему если мы - одна расса, братец, то обязательно под командованием Кремля? Давай так: одна расса с центром в Киеве, или Минске!
Учи белорусский, приезжай в Минск, будем объединяться! Ок?

Ответить
+1 +
З ардой?, 12:40, 10.03

Нееее, дзякуй. Не расейскай акупацыі ! Акупанты прэч!

Ответить
-6 +
kolia, 12:12, 10.03

Кто то из знаменитых сказал когда мы убедим белорусов и украинцев что они не русские тогда мы победим Россию.Вот кто то этого и добивается

Ответить
+4 +
охохо, 15:48, 10.03

Ого "брат" даў то даў! ))) Супакойся, "брат"... "Вогненная раса" ? Ого! )) Не, я да вогненных сябе не адношу, прабач. Але ты супакойся... ))

Ответить
+24 +
Л-й, 11:11, 10.03

Царскі расійскі ўрад, камуністы сённяшнія і мінулыя , кіруемыя з Масквы, зрабілі і робяць усё, каб знішчыць беларускую мову і нас, беларусаў.

Ответить
-21 +
!, 11:48, 10.03

Белорусы чувствуют себя белорусами, потому что живут в Беларуси и хотят построить государство, в котором хорошо себя бы чувсвтовали, понимали что это их Родина. С вашими подходами у большинства белорусов вообще родины не оказывается. Они не чувсвтвуют себя русскими, они чужие в России, они не чувствуют себя украинцами или поляками, там они тоже чужие, что сразу понятно, когда говорят на языке, который ты понимаешь, но недостаточно им владеешь. Вы хотите большинсту белорусов устроить вместо родины какую-нибудть Польшу или Украину, где нужно говорить на языке. которым никто кроме двух тысяч не владеет? Да лучше в Польшу переехать жить, там хоть понятно почему нужно учить язык. А почему нужно учить какой-то язык, на котором не говоришь с детства у себя на родине совершенно не понятно. Кто не выучит будет быдлом? А кто знает белорусский языык? Филологи с историками? Они цвет нации? Они будут обзывать других быдлом? Да пошли они лесом вместе с белорусским языком и пусть не мешают людям работать и становиться элитой за результаты своего труда, которые приносят людям пользу, а не унижают граждан. Эту элиту нужно на кол посадить, потому что унижениями вообще убили всякое желание белорусский язык изучать. Белорусский язык превратился в национальное наследие как вышиванка и в этом заслуга тех, кто хотел при помощи его возвыситься и стать элитой. На фиг всех учителей белорусского языка сразу после окончания школы из жизни белорусов. Деятели культуры пусть его сохраняют. если хотят, но не дурите голову всем остальным, которых уже достали и которые этот язык уже ненавидят, как ненавидят тех, кто их за незнание этого языка унижал и оскорблял.

Ответить
+6 +
Іван Іваныч, 15:04, 10.03

"І" Шкада! Вы пішаце добрыя каментары. Я амаль заўсёды іх плюсую. А вось калі закранулі пытанне аб нашай роднай мове- пакутніцы Вы адразу адкрылі свой твар.Вось так і крымчане. Як толькі пачулі, што новая ўлада Ўкраіны хоча зрабіць украінскі дзяржаўным-адразу і паднялі вэрхал і кінуліся да Пуціна за дапамогай. Калі гісторыя будзе развівацца лагічна, то тое ж адбудзецца і ў Беларусі. Ізноў, такія як Вы кінуцца за дапамогай Крэмля. Колькі разоў ўжо адбываліся такія выпадкі з Прыбалтамі.
Як толькі ўзнікае пытанне не рускай мовы- адразу гвалтоўны крык рускай праслойкі- нас прымушаюць вывучаць іншую мову, над намі здзекваюцца і г.д. і т.п.Разважаючы сам з сабою, чаму гэта так хваравіта яны настрояны на нацыянальныя мовы. Я прыйшоў да такой высновы. Па першае думаю, мо нездольныя яны ведаць болей чым адну мову. Але ж гэта датычыцца не ўсіх. Калі ўзяць Вас, ды і шмат такіх як Вы разумных людзей, корані якіх вядуць да Расеі, здольныя авалодаць не толькі беларускай.Прычым нашай мовай авалодаць лягчэй чым скажам мовамі Прыбалтыйскіх краін, альбо мовай казахаў. Другі варыянт мне здаецца будзе болей дакладным. На жаль гэтае языковае пытанне ўжо закладзена ў менталіцеце рускага чалавека. Калі яго агучыць словамі, то атрымаецца дзесьці так:"Як жа гэта так, мы выхадцы з вялікай магутнай краіны і павінны падпарадкоўвацца карлікавым краінам- нашым калоніям. Не! Гэтага ніколі не будзе! Мы галоўныя! І ўсе павінны гаварыць на нашым Вялікім рускім языке...і кропка. За намі Крэмль! За намі Расея"!

Ответить
0 +
Papa_Carlo2, 14:37, 3.04

Разумнае меркаване!

Ответить
+4 +
Охохо, 15:55, 10.03

1) ну так и вали в Польшу
2) больше, чем тебя унижает лукашенко и все его черти - тебя уже никто не унизит, если ты конечно не один из них, засланный на хартию, чтобы троллить всех.
3) нафиг надо ТЕБЯ, а не бел. язык, усек ? лень переходить на родной язык - так и скажи, и нехер тут пылить "становлением элитой за результаты своего труда". С этим - в другую тему вали.

Дзякуй за ўвагу.

Ответить
+1 +
Papa_Carlo2, 14:45, 3.04

Ну чтотут зробиш,-мы усе хворыя...хтосци надзейна а хтосци безнадзейна.

Ответить
+1 +
!, 11:28, 10.03

Оккупанты боятся, когда оккупированные народы понимают что они говорят и могут им ответить. Льют грязь россияне на всех окружающих, а не понимающие их языка слышат только то, что говорится на экспорт. Нет, русские, соседние народы будут знать ваш язык и будут знать и понимать что вы о них говорите у себя. чтобы не могли появиться с невинными глазами на нашей территории.

Ответить
+22 +
шура першы і апошні, 11:30, 10.03

Гэта не генацыд беларускай мовы, а генацыд беларусаў! У часы савецкай улады на тэлебачанні усе праграмы амаль былі на роднай мове, а спадар Навіцкі каментаваў спартыўныя трансляцыі на сваей мове! Калі прыйшоў лука першым рэферэндумам нанес удар па нацыянальным сімвалам, потым па мове - ен і ягоныя хазяева добра ведалі па чым нанесці удар, каб пачаць знішчэнне народа! Потым з назваў партыі, газет і г.д вымараў назву Беларусь, беларускі, каб людзі пакрыху сталі забываць нават назву сваей краіны! Потым братанне з маскалямі у г.з саюзах! Для чаго гэта ім рабілася? У 90-х - для сваіх амбіцый на царскі пасад у крамле, потым за грошы масквы, мэтай якой з'яўляецца захоп суседскіх зямель для новай Расейскай імперыі! Цяпер лука прыціх на фоне дзеянняў масквы на Украіне, бо зразумеў, што ягоныя хазяевы кінуць яго як Януковіча! Кілеры у расейскай ваенай форме ен сам назапускаў сябе пад бок!

Ответить
+21 +
Святлана, 12:10, 10.03

Я мову беларускую люблю...
І слухаць, і пісаць, і размаўляць...
Да нацыі ўжо вельмі хворай
Давесці гэта як?
Не хоча беларус сабе прыгод
На галаву, якія нам прыходзяць
З-за ўжывання слоў на Мове,
Якіх не разумее чынавенства...
Зноў і зноў...
Ўпартасць чалавечая бо мае
Тут адну аснову...
Як не згубіць пасаду,
Месца цёплае, крывёю беларусаў
Да гарачага нагрэтае...
А так яны былі мо і радыя...
Але ў палітыцы краіны з Мовай
Сур'ёзны ідзе разлад!
І цяжка мне дасюль знайсці людзей,
Якім не трэба нейкіх там падзей,
Каб зараз размаўляць, не гаварыць...
Ніхто нам Волю,
Годнасць
Задарма...
Падараваць не здолее,
Пакуль мы самі
Гэтага не зробім!
Мяняцца кожны
Ўжо цяпер
Няхай з сябе пачне!sw.sw



Ответить
+12 +
ne filosof, 12:18, 10.03

Антон Что это мы за "расса" такая?Ты хоть один язык знаешь?

Ответить
0 +
Papa_Carlo@, 14:57, 3.04

Мы не "расса"...-Мы людзи, якия абараняюць Род свой.,имя Рода свайго.

Ответить
+4 +
Віталь, 13:00, 10.03

Я былы кадравы афіцэр, 42 гады,служыў у Расіі, цяпер на пенсіі, жыву ў Беларусі, купіў хату у вёске, бо для мяне галоўнае гэта ахота і рыбалка. Для мяне, безумоўна, камфортнее размаўляць па расейску, але я перайшоў на беларускаю мову, таму што ненавіджу ўладу і не хачу размаўляць на мове афіцыйнай улады. Некалькі разоў ездзіў у Кіеў, разам з сябрамі украінскімі прымаў удзел у паўстанні. Але цяпер я не зразумею новую украінскаю уладу, ваенных, чаму яны не б'юць расейскіх акупантаў, здаюць ім без бою свае вайсковыя часткі, аб'екты? З надзеей жду пачатку рашучых баявых дзеянняў, гатоў ваяваць з расейскімі сьвіннямі на баку украінскіх нацыяналістаў, якім я моцна сімпатызірую.Нават гатоў пераехаць жыць і ваяваць на Украіну, вывучыць украінскую мову і размаўляць на ей. У Беларусі Украіне не павінна гучать расейская мова!

Ответить
0 +
Papa_Carlo2, 15:09, 3.04

ВиталЬ ваша меркаванне без сэнсу, скарэй за усе гэта злоба на уладу.Прабачте кали пакрыудзиу.

Ответить
+5 +
Надзея 2, 13:15, 10.03

Валерыя ! Вы як заўсёды прама ў яблычка. Ганаруся Вамі і таму, што мы нарадзіліся на адной зямлі. Шкада, што вы трапілі ў такую краіну, дзе ваш вялікі патэнцыял розуму і таленту могуць ацаніць толькі дзесяткі расіян. А для астатніх міліёнаў вы так і застанецяся апазыцыянеркай, але гэта самая мягкая ацэнка. бо нойдуцца шмат русакоў здольных павесіць на Вас болей крыўдны ярлык.Здароўя Вам! І каб мы і вы дачакаліся свята на нашых вуліцах.

Ответить
+3 +
аш, 13:40, 10.03

кто хочет ,то и выучить...моя дочка тюркоязычная, а Р.Боррдулина читает на одном духу....на бел.мове....на 10 и с записью ! "молодец" в дневнике....

Ответить
-1 +
не надо ля ля, 13:41, 10.03

в любом случае в беларуси в каждой области в каждом населенном пункте говорят на своем наречии. и наречие это характерно только для этой местностию сколько бы вам не утверждал там житель гомеля (всю жизнь говорю на рююююсском )переедь через границу в ближайшем селе тебя раскусят с твоим рюююским.причем это происходит везде и в украине и в росии...... один наш шкловский язык чего стоит 20 лет уже слушаем..

Ответить
+1 +
Аліса, 16:33, 10.03

ц4, 10:40, 10.03 Нам потребуется еще не одно десятилетие, что бы возродить нашу мову, но при трех условиях - сменится текущая власть, исчезнуть имперские амбиции кремля, новая власть будет белррусской. Но вот сколько придется ждать?
Не чакайце глабальных пераменаў, пачніце з сябе і зараз. Толькі белврускамоўнае асяроддзе адродзіць Беларусь. Не крыўдзіцеся, але Ізрайль пачынаў ся з ідыш.

Ответить
+2 +
Вшивый козёл размахивающий топором санкций, 20:33, 10.03

А некаторыя чыноўнікі наогул не ведаюць беларускай мовы і звароты грамадзян, якія апошнія пішуць на беларускай мове, яны перакладаюць з дапамогай кампутарнай праграмы "Белазар!!!" У іх за веданне беларускай мовы адказвае "Белазар", а не розум!!! Памятаеце як старшыня гомельскага абласнога суда адказаў на зварот грамадзяніна на беларускай мове? Калі не памятаеце дык вось вам спасылка http://www.charter97.org/ru/news/2014/1/16/84035/. Вось такія справы!!! У мяне пытанне. Хто забяспечваў працай гэтага чалавека, тым больш на пасадзе старшыні абласнога суда? Вы што не ведаеце, што супрацоўнікі ўстаноў і арганізацый павінны ведаць беларускую мову ў рамках ускладзенай на іх прафесійнай кампетэнцыі?

Ответить
+3 +
Бабуля, 22:46, 10.03

Чаму беларусы так дрэнна жывуць? Таму што няма ў нас падтрымкі Роду. Не разумеюць нас нашы продкі і не могуць дапамагчы.
Згубілі веру продкаў, згубілі мову продкаў...
А краіну продкаў яшчэ губляем ці ўжо згубілі?

Ответить
0 +
Лия, 23:28, 10.03

Язык это средство общения между людьми, но никак не причина всех бед. Язык должен доставлять людям радость, помогать им жить. Люди не могут понять друг друга, где уж им понять, к примеру, инопланетян. Взгляните на мир шире и попробуйте спрогнозировать ближайшие лет сто. Каждый пусть додумает сам. Языковую культуру надо бережно хранить, но зачем же себя насиловать.
А пример метрополии и бывшей колонии, говорящих на одном языке, это Англия и США.

Ответить
0 +
Papa_Carlo2, 15:28, 3.04

Валеры ,- щыра дзякую! Вашы меркавани даюць надзею ...

Ответить
0 +
Лявон, 17:57, 18.05

Вельмі праудзіва адказала шаноуная Валерыя Ільінічна,
Размауляюшчая на мове РФ краіна нябудзе незалежнай.
Зауседы царскі урад,камуністыраней і у цяперашні час рабілі і робяць усе,каб зьнішчыць нашу-беларускую мову
і беларусау.Цяпер за размову на беларускай мове у нас сажаюць у турмы і даюць штрафы.
Хутчэй можна злавіць шпіена ці чалавека,які размауляе на беларускай мове.
Адкажыце,калі ласка,дзе і у якой краіне мы жывем?Дзе Канстытуцыя,права чалавека і т.д.?
Чаму мне-беларусу нельга размауляць на сваей роднай беларускай мове у сваей сінявокай краіне пад назвай-Беларусь?
Чаму я немагу уладкавацца на працу(маю вышэйшую адукацыю) на прадпрыемствы із-за таго,што размауляю,пішу па-беларуску?
Чаму я немагу слухаць беларускамоунае радые і глядзець беларускамоуныя тэлеперадачы?
Чаму на запыты чыноунікам на беларускай мове мне адказваюць на чужой-расейскай?
Чаму на мяне глядзяць як на дзіва,і ворага калі я размауляю па-беларуску у сваей краіне?
Чаму так мала беларускамоуных кніг,газэт,часопісау,кінастужак ,шыльд і т.д. ?
Вельмі можна шмат напісаць прыкладау-чаму.?
Мне вельмі сорамна і крыудна,што я нарадзіуся на беларускай зямлі і мяне лічаць тут за чужака у сваей краіне.Мне здаецца сорамна і крыудна павінна быць уладам краіны,якія давялі да такога стану нас-беларусау.
Дзе не паважаецца беларус,яго традыцыі і беларуская мова.
За свае жыцце мне прышлося жыць у многіх мясьцінах,беларусау зауседы паважалі а у сваей краіне -ты чужынец.
Ну як гэта разумець?
Беларускую мову вытрауляюць чыноунікі,якія магчыма не валодаюць беларускай мовай.
Вось такое дрэннае становішча з беларускай мовай і літаратурай у краіне -Беларусь.
Што трэба рабіць?
Зауседы і усюды толькі размауляю,чытаю,пішу і сьпяваю на сваей беларускай роднай мове.Тэлебачанне не гляжу-яно чужое(расейскае,прауды там няма).
Чытаю беларускамоуныя кнігі,часопісы якія даюць сябры,а калі есьць магчымасьць купляю на базары ці у крамах.(Шкада ,што беларускамоуных кніг у крамах 5-10%).
Мая думка такая.
Без вады-няма жыцця,без мовы -няма нацыі.
Аб якой незалежнасьці можа весьці гутарку,калі усюды пануе чужая-расейская мова
у краіне-Беларусь.
Як вядуць сябе турысты із РФ у нашай краіне?Нагла ,па-хамску,не паважаюць нас-беларусау,можа ужо яны лічаць,што такой краіны як Беларусь няма і няма такога народа-беларускага?
Не!Краіна-Беларусь есьць,як і народ і беларуская культура і мова(хоць у такім цяжкім
становішчы).
Шаноуныя беларусы!
Жыць у краіне патрэбна ведаць сваю родную беларускую мову.
Нятрэба цурацца яе,яна меладычная і вельмі добрая ,як і італьянская і другія мовы.
Трэба шанаваць,ганарыцца і берагчы яе.
А самае лепшае,гэта штодзенна усюды і зауседы размауляць,пісаць,чытаць і сьпяваць на беларускай мове.
Тады мова будзе жыць усюды і зауседы у кожным куточку нашай сінявокай краіны пад назвай-Беларусь.
А людзям,якія прыехалі жыць у гэты цудоуны край,мае пажаданне,каб вывучалі беларускую
мову і літаратуру,паважалі традыцыі беларусау,ганарыліся,што Вы сталі жыхарамі нашай краіны.
Нятрэба над намі насьміхацца,ставіць сябе вышэй нас,мы павінны жыць у ладу .
Нятрэба із-за беларускай мовы глядзець на чалавека,як на ворага.
Колькі бачу расейцау,якія з непавагай адносяцца да нас-беларусау,сэрца баліць.
Чаго Вы прыехалі,калі не паважаеце жыхароу краіны пад назвай-Беларусь?
Паглядзіце,колькі мясьцін есьць у РФ,вельмі шмат і такіх цудоуных,што сэрца радуецца.
Аднак,калі бываю у Вас,РФ абавязкова(разговариваю на русском,этим уважаю страну,народ и язык).
А цяпер у мяне пытанне,а як робіце Вы-расейцы у нашай краіне?
Валадаеце Вы беларускай мовай,паважаеце культуру,народ і беларускую мову?
Паглядзіце ,што у цяперашні час турысты із РФ вырабляюць у Мінску і другіх мясьцінах,калі ідуць гульні ЧС па хакею?
Вельмі шмат непрыемнасьцей і паводзіны такіх гасьцей проста зьдзіуляе-дзікунства і толькі.
Няхай яны на мяне не крыудзяцца,калі прыехалі у госьці ,калі ласка вядзіце сябе культурна ,як падабаецца.
Можа яны лічаць,што яны у сябе-дома і краіны Беларусь такой няма,а есьць якая заходняя губерня,так памыляецеся.
Беларусь есьць ,была і будзе,як і яго народ і цудоуная беларуская мова.
Прыдзе час,калі беларуская мова будзе гучаць у кожным куточку нашай сінявокай краіны
і беларусы будуць з усьмешкай на вустах сьпяваць беларускія песьні.
Шаноуныя беларусы!
Зауседы нас зьневажалі,мы -мужны ,працавіты і добры народ.
Дабро зауседы перамагала зло.
Жадаю Вам усяго самага лепшага у жыцці і працы.
З павагай-Лявон.


Ответить
 
Написать комментарий
E-mail не будет опубликован